TOP X Case: La Vita Frizzante
- 13 jul 2018 @ 12:42
- Sales
Naam van de case: La Vita Frizzante
Opdrachtgever: Canei
Doelstelling: Het marktleiderschap claimen van het Frizzante schap in het wijnsegment in de Nederlandse markt.
Bureau: VBAT
Type: Rebranding, packaging design
Quote:
De eigenzinnige, nieuwe merkidentiteit van Canei maakt korte metten met de traditionele wereld van wijnen en prosecco’s. Een opvallende blauwe badge met daarin een hond op een scooter zijn de onderscheidende nieuwe smaakmakers van dé Italiaanse Vino Frizzante.
Afgeleid van het eeuwenoude wapen van het stadje Canelli (Canei voor ingewijden), maar met een moderne twist en een grote knipoog. Het resultaat: een stijgend marktaandeel en groeiende populariteit op social media. Canei Frizzante is omarmd door jong (en oud).
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe neuro-contextual advertising campagnes significant verbeterd
- Vernieuwde jongerencampagne Goed Verhaal van start
- WallyMatters maakt merkimpact meetbaar met AI-platform
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- Consumenten eisen openheid over dataopslag
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes