Simon Gosling: 'We worden juist steeds minder afhankelijk van tech'

Simon Gosling: 'We worden juist steeds minder afhankelijk van tech'
  • Algemeen
  • 22 mrt 2018 @ 12:51
  • 5584 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementDigitaal

Futurist Simon Gosling, bedenker van de Unruly Home, is een van de sprekers op VidCon, morgen in het Mövenpick Hotel te Amsterdam. Hij schijnt zijn licht op alle mogelijkheden die tech de marketeer biedt.

Gosling omschrijft zichzelf als 'futurist' en is daarnaast bedenker van The Unruly Home, een visie op het connected huis van de toekomst. 'Het huis van de toekomst' waar marketeers de laatste trends op gebied van tech, smart en vr kunnen testen.

Wat kunnen we van je talk morgen op VidCon verwachten?

Ik ga het hebben over de mogelijkheden van AI, VR maar misschien nog wel belangrijker: de invloed van Voice in de toekomstige connected home.

Video is the next big thing, wordt geroepen. Zie jij dat ook zo?

Het is al langere tijd 'the next big thing'. Het wordt een steeds belangrijkere tool om het echte merk van je verhaal te vertellen.

Welk merk heeft video als geen ander in de vingers?

Ted Baker. In het prille begin van de opkomst van video waren zij al bezig met vr, 360 video en shoppable video om op die manier engagement maar ook echt het consumentengemak te verhogen.

Welk merk zou meer met video moeten doen?

Niet één merk specifiek. Het gaat er ook niet om of je het gebruikt, maar hoe je het gebruikt. Combineer je data, onderzoek en emoties op de juiste manier?

Is de consument/marketeer zich wel voldoende bewust van de toevlucht die tech aan het nemen is? Zie je op dat vlak ook een rol voor jezelf weggelegd?

De consument is zich er niet zozeer van bewust, om het simpele feit dat het allemaal zo snel gaat. Hij gaat er intuïtief al vanuit dat het er is. Voor marketeers betekent dit dat ze op de hoogte moeten blijven van de trends om als merk relevant te blijven. Hoe gaat alle nieuwe technologie een rol spelen in de micromomenten die de merkbeleving bepalen?

Er wordt mij weleens gevraagd of tech mensen niet verslaafd maakt. Mijn antwoord daarop is: 'tech will safe us from tech'. Het zal ons in de toekomst juist helpen om efficiënter te leven en maakt dat we er tegelijkertijd juist minder afhankelijk van worden van de tech die nu zo onze leven beheerst.

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken