Marketing Groningen wil met campagne toeristisch seizoen verlengen
- Algemeen
- 3 jul 2020 @ 09:02
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMarketing
- 3 jul 2020 @ 09:02
- Nanny Kuilboer
Vandaag lanceert Marketing Groningen zijn zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. De campagne moet de recreatieve sector, toeristische en culturele ondernemers, retail en horeca ondersteunen.
Marketing Groningen zet daarom in op het verlengen van het toeristisch seizoen met deze campagne die zich met name richt op de inwoners van Noord-Nederland en pas in tweede instantie op toeristen uit binnen- en buitenland. Sandra Lambers van Marketing Groningen: ‘Deze zomer blijven mensen dichter bij huis dan anders en dat biedt mooie mogelijkheden om de eigen omgeving te gaan (her)ontdekken. Marketing Groningen komt daarom met de campagne Gelukkig ben je in Groningen. De campagne laat je verwonderen over het goud van Groningen: de onverwachte en misschien nog onontdekte kanten van Stad en Ommeland. Via ergaatnietsbovengroningen.nl geeft de campagne volop inspiratie: op de site, via Facebook en Instagram worden bijzondere en onbekende plekken uitgelicht. Om spreiding te stimuleren worden niet altijd exacte locaties genoemd, maar coördinaten en verhalen. Mensen worden op deze manier aangemoedigd om zelf eropuit te gaan en Groningen op hun eigen manier te ontdekken en te beleven.’
Veiligheid stad
Aanvullend op de zomercampagne wordt voor de stad de zomerprogrammering en de veiligheid en gastvrijheid bij de ondernemers uitgelicht. Lambers: ‘De zomerprogrammering laat zien dat de bruisende binnenstad, maar zeker ook de randen van de stad, de buitengebieden en de wijkwinkelcentra in deze tijden veilige en gastvrije plekken zijn voor winkelen, uitgaan, een terrasje pakken of cultuurbezoek.’ Ondernemers en initiatiefnemers van zomeractiviteiten kunnen via groningsezomer.nl hun activiteit aanmelden om te worden vermeld in de activiteitenkalender van de Groningse Zomer.
Landelijke zichtbaarheid
Ook landelijk zorgt Marketing Groningen voor zichtbaarheid door producties in magazines zoals Columbus Travel, Roots, Fietsactief, Delicious, Zin, Seasons, Plus, Elsevier Weekblad en NRC. Lambers: ‘Gedurende de zomerperiode verschijnen in samenwerking met deze uitgaven inspirerende artikelen over het moois dat Groningen te bieden heeft. Later in het seizoen staat ook een campagne in Duitsland op de rol. Naast de landelijke zichtbaarheid zet Marketing Groningen ook in op zichtbaarheid in de lokale media.’
De campagne wordt gefinancierd door de provincie Groningen, gemeente Groningen en de ondernemersverenigingen.
Fotografie: Marieke Kijk in de Vegte
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Goud voor Kruidvat en AH bij Effie Awards
- Tien marketingtrends in 2026 volgens Kantar
- Vakanties: vroegboeken start steeds vroeger
- Nieuwe voorzitter en bestuurslid voor Stichting Reframe
- Marketingfacts lanceert digitale hoofdredacteur AImke
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #7 met Kumasi-founder Lars Gierveld
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

