Marketing Groningen wil met campagne toeristisch seizoen verlengen
- Algemeen
- 3 jul 2020 @ 09:02
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMarketing
- 3 jul 2020 @ 09:02
- Nanny Kuilboer
Vandaag lanceert Marketing Groningen zijn zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. De campagne moet de recreatieve sector, toeristische en culturele ondernemers, retail en horeca ondersteunen.
Marketing Groningen zet daarom in op het verlengen van het toeristisch seizoen met deze campagne die zich met name richt op de inwoners van Noord-Nederland en pas in tweede instantie op toeristen uit binnen- en buitenland. Sandra Lambers van Marketing Groningen: ‘Deze zomer blijven mensen dichter bij huis dan anders en dat biedt mooie mogelijkheden om de eigen omgeving te gaan (her)ontdekken. Marketing Groningen komt daarom met de campagne Gelukkig ben je in Groningen. De campagne laat je verwonderen over het goud van Groningen: de onverwachte en misschien nog onontdekte kanten van Stad en Ommeland. Via ergaatnietsbovengroningen.nl geeft de campagne volop inspiratie: op de site, via Facebook en Instagram worden bijzondere en onbekende plekken uitgelicht. Om spreiding te stimuleren worden niet altijd exacte locaties genoemd, maar coördinaten en verhalen. Mensen worden op deze manier aangemoedigd om zelf eropuit te gaan en Groningen op hun eigen manier te ontdekken en te beleven.’
Veiligheid stad
Aanvullend op de zomercampagne wordt voor de stad de zomerprogrammering en de veiligheid en gastvrijheid bij de ondernemers uitgelicht. Lambers: ‘De zomerprogrammering laat zien dat de bruisende binnenstad, maar zeker ook de randen van de stad, de buitengebieden en de wijkwinkelcentra in deze tijden veilige en gastvrije plekken zijn voor winkelen, uitgaan, een terrasje pakken of cultuurbezoek.’ Ondernemers en initiatiefnemers van zomeractiviteiten kunnen via groningsezomer.nl hun activiteit aanmelden om te worden vermeld in de activiteitenkalender van de Groningse Zomer.
Landelijke zichtbaarheid
Ook landelijk zorgt Marketing Groningen voor zichtbaarheid door producties in magazines zoals Columbus Travel, Roots, Fietsactief, Delicious, Zin, Seasons, Plus, Elsevier Weekblad en NRC. Lambers: ‘Gedurende de zomerperiode verschijnen in samenwerking met deze uitgaven inspirerende artikelen over het moois dat Groningen te bieden heeft. Later in het seizoen staat ook een campagne in Duitsland op de rol. Naast de landelijke zichtbaarheid zet Marketing Groningen ook in op zichtbaarheid in de lokale media.’
De campagne wordt gefinancierd door de provincie Groningen, gemeente Groningen en de ondernemersverenigingen.
Fotografie: Marieke Kijk in de Vegte
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing