Reis- en lifestylemerk Cathay lanceert 'Feels good to move'-campagne

  • Algemeen
  • 10 okt 2023 @ 09:03
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Luchtvaartmaatschappij Cathay introduceert het nieuwe premium reis- en lifestylemerk Cathay, wat officieel wordt gepresenteerd als het nieuwe internationale hoofdmerk van het concern. Dit vereenvoudigt de (wereldwijde) communicatie met klanten.

Cathay vertegenwoordigt meer dan alleen luchtvaart. Het merk is door de jaren heen getransformeerd tot een reis- en lifestylemerk met diverse categorieën, zoals vluchten, vakanties, winkelen, dineren, welzijn en betalingen. Binnen deze categorieën kan er worden betaald en gespaard met Asia Miles, de valuta van Cathay.

Op wereldwijd niveau zal Cathay nu het hoofdmerk zijn waaronder al deze services vallen, terwijl Cathay Pacific met trots het merk van de luchtvaartmaatschappij blijft.

Chief Executive Officer Ronald Lam: ‘In september is het 77 jaar geleden dat het Cathay-verhaal begon met een enkel Douglas DC-3 vliegtuig genaamd 'Betsy' en de ambitie om de wereld met elkaar te verbinden. De gewoonten en behoeften van onze klanten zijn in de loop der jaren veranderd, evenals wijzelf. Met onze transformatie naar Cathay beginnen we een spannend nieuw hoofdstuk in onze geschiedenis. Het weerspiegelt onze vernieuwde focus en vastberadenheid om een van 's werelds beste servicemerken te worden.’

‘Feels good to move’
Het merk heeft voor het eerst in drie jaar een wereldwijde campagne gelanceerd: ‘Feels good to move’. General Manager Brand, Insights en Marketing Communications Edward Bell licht toe: ‘Deze campagne raakt de kern van het bestaan van Cathay, een merk dat ons dagelijks de mogelijkheid biedt om een premium reis- en levensstijl te ervaren. Sinds onze oprichting staat Cathay altijd al voor vooruitgang. Rusteloosheid zit in ons DNA. Deze campagne viert hoe goed het voelt om in beweging te zijn.’

In Nederland wordt de campagne uitgerold vanaf medio oktober tot eind november via streaming services, podcasts en reclameborden. Bovendien zal het te zien zijn op stations door heel Nederland.

In november wordt het reis- en lifestylemerk gelanceerd op het Gustav Mahlerplein. Van 1 tot 3 november staat daar een ervaring gepland, waar het publiek wordt ondergedompeld in de wereld van de nationale luchtvaartmaatschappij van Hong Kong.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken