Reis- en lifestylemerk Cathay lanceert 'Feels good to move'-campagne
- Algemeen
- 10 okt 2023 @ 09:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 okt 2023 @ 09:03
- Michiel van Zaane
Luchtvaartmaatschappij Cathay introduceert het nieuwe premium reis- en lifestylemerk Cathay, wat officieel wordt gepresenteerd als het nieuwe internationale hoofdmerk van het concern. Dit vereenvoudigt de (wereldwijde) communicatie met klanten.
Cathay vertegenwoordigt meer dan alleen luchtvaart. Het merk is door de jaren heen getransformeerd tot een reis- en lifestylemerk met diverse categorieën, zoals vluchten, vakanties, winkelen, dineren, welzijn en betalingen. Binnen deze categorieën kan er worden betaald en gespaard met Asia Miles, de valuta van Cathay.
Op wereldwijd niveau zal Cathay nu het hoofdmerk zijn waaronder al deze services vallen, terwijl Cathay Pacific met trots het merk van de luchtvaartmaatschappij blijft.
Chief Executive Officer Ronald Lam: ‘In september is het 77 jaar geleden dat het Cathay-verhaal begon met een enkel Douglas DC-3 vliegtuig genaamd 'Betsy' en de ambitie om de wereld met elkaar te verbinden. De gewoonten en behoeften van onze klanten zijn in de loop der jaren veranderd, evenals wijzelf. Met onze transformatie naar Cathay beginnen we een spannend nieuw hoofdstuk in onze geschiedenis. Het weerspiegelt onze vernieuwde focus en vastberadenheid om een van 's werelds beste servicemerken te worden.’
‘Feels good to move’
Het merk heeft voor het eerst in drie jaar een wereldwijde campagne gelanceerd: ‘Feels good to move’. General Manager Brand, Insights en Marketing Communications Edward Bell licht toe: ‘Deze campagne raakt de kern van het bestaan van Cathay, een merk dat ons dagelijks de mogelijkheid biedt om een premium reis- en levensstijl te ervaren. Sinds onze oprichting staat Cathay altijd al voor vooruitgang. Rusteloosheid zit in ons DNA. Deze campagne viert hoe goed het voelt om in beweging te zijn.’
In Nederland wordt de campagne uitgerold vanaf medio oktober tot eind november via streaming services, podcasts en reclameborden. Bovendien zal het te zien zijn op stations door heel Nederland.
In november wordt het reis- en lifestylemerk gelanceerd op het Gustav Mahlerplein. Van 1 tot 3 november staat daar een ervaring gepland, waar het publiek wordt ondergedompeld in de wereld van de nationale luchtvaartmaatschappij van Hong Kong.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

