[branded content] ‘Vooral de informatie rond de verzending maakt het verschil’
- B2b
- 14 jul 2020 @ 10:50
- Link
-
Sales
BBP Media - Branded contentWhitepaper
- 14 jul 2020 @ 10:50
- Sales
Vince Design is een toegankelijke dropship-leverancier van designmeubels. Via de eigen webshops, de winkels en zo’n 160 andere dealers werden in 2019 al 350.000 items verkocht. Sinds augustus van dit jaar verlopen alle verzendingen via PostNL. Of het nu gaat om een klein lampje, een flink bankstel of een pallet vol artikelen.
Vincent Kleine, oprichter en eigenaar van Vince Design: “We bedienen bijna de hele keten vanaf begin tot eind. We zijn producent, importeur, groothandel en verkopen ook rechtstreeks aan consumenten. Voor de verzending van onze producten schakelden we al vanaf de start met dezelfde partij. Daar waren we al een tijdje niet tevreden meer over en toen hebben we een offerte aangevraagd bij PostNL; in Nederland zijn zij toch ook wel dé partij als het gaat om verzendingen.”
Duidelijkheid voor de ontvanger
“Van PostNL kregen we toen zo’n goed en compleet voorstel, daar konden we gewoon geen nee op zeggen. Naast het financiële voordeel was er nog een reden om voor PostNL te gaan: hun informatievoorziening is zoveel beter. PostNL geeft duidelijkere tijdsblokken aan waardoor klanten niet de hele dag op hun pakket hoeven te wachten. Daarnaast weten ze dankzij de track & trace-code ook steeds waar hun bestelling is.”
Meer tijd voor klantenservice
Dankzij de goede informatievoorziening krijgt Vince Design ook veel minder telefoontjes binnen: “Op onze klantenservice ontstaat gewoon ruimte en dat terwijl we groeien. Hierdoor kunnen we de medewerkers anders inzetten. Ze kunnen klanten die grote bestellingen doen nabellen om meer service te bieden. Ze hebben tijd om presentjes na te sturen en om mee te denken bij sales en communicatie. Hun werk wordt ook een stuk leuker als ze niet alleen maar telefoontjes hoeven aan te nemen van mensen die niet weten waar hun pakketje blijft.”
“Van PostNL kregen we toen zo’n goed en compleet voorstel, daar konden we gewoon geen nee op zeggen”
Vincent Kleine, Oprichter en eigenaar van Vince Design
Geautomatiseerd en met extra service
Vincent Kleine vroeg aan PostNL vooral ook om een geautomatiseerde oplossing. Hij wilde een snellere levertijd, maar ook dat de orders geautomatiseerd ingeschoten konden worden. Vincent: “Het is belangrijk dat wij alle bestellingen die binnenkomen niet handmatig hoeven te verwerken. Daar zijn het veel te grote aantallen voor.”
PostNL verzorgt de verzending van de pakketten, PostNL Cargo levert de pallets voor winkels af en PostNL Extra@Home is er voor de XL-producten. Vincent: “We zijn nu letterlijk alle opties die PostNL biedt aan het inbouwen in het systeem. Zo bieden we straks voor alle pakketten ook zondags- en avondleveringen plus voor de XL-orders de overige extra service van Extra@Home. Dat betekent dat onze bestellers (of klanten?) er dan ook voor kunnen kiezen om meubels direct te laten monteren. Daarmee kunnen we onze klanten écht weer iets meer bieden.”
“Zelf ben ik erg content met de service van PostNL én de tijdsbesparing die het ons hier intern oplevert. Over de hele breedte van de onderneming kunnen we nu meer tijd en aandacht steken in onze klanten. De reviews van onze klanten zijn dan ook erg goed. We krijgen echt terug dat ze blij zijn met de vlotte leveringen. Al met al heeft de overstap ons al heel veel gebracht.”
Weten hoe ook jij je klanttevredenheid kan verhogen? Download onze tips en insights om jouw klanttevredenheid te verhogen met extra service.
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing