DDB organiseert interactieve SoS sessie met Les Binet

DDB organiseert interactieve SoS sessie met Les Binet
  • B2b
  • 1 dec 2020 @ 09:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommunicatieMarketingStrategie

DDB Unlimited Amsterdam presenteert twee interactieve sessies met marketinggoeroe Les Binet over zijn nieuwe Share of Search onderzoek op woensdag en vrijdag. Lees hier hoe je meedoet.

Les Binet (foto) wordt ook wel de 'Head of Effectiveness van DDB' genoemd. 'Hij presenteert zijn nieuwste onderzoek. En licht toe hoe je meer grip op de groei van je marktaandeel kunt krijgen met de nieuwste metric Share of Search', stelt Dick van der Lecq namens het bureau.

Meer grip op je marktaandeel
Share of Search (SoS) is een sterke indicator voor de ontwikkeling van het marktaandeel. In aanvulling op Share of Voice en Share en Share of Market analyses (SOV/SOM) geeft de nieuwe metric marketeers een scherper inzicht en meer grip op het keuze- en koopgedrag binnen een categorie. 

Hoe dan?
Les Binet laat voor verschillende categorieën zien hoe je Google Trend-data kunt afzetten tegen de SoS van concurrenten. Organisch zoekgedrag is ook een indicatie voor langere termijn intenties. En geeft juist in categorieën met een langere aankoopcyclus, duidelijke learnings en early warning signals. 

Vraag het Binet zelf
Tijdens de streaming sessies op woensdag 2 en vrijdag 4 december 2020 is er de mogelijkheid om vragen te stellen over zijn onderzoek, maar ook over de werking in jouw categorie. 'De eerste workshop staat gepland op woensdag 2 december van 14:00 tot 15:30 uur. Stuur een mailtje aan sander.aufdembrinke@ddbunlimited.nl met de tekst "SOS met BINET graag" en ontvang per omgaande een link voor de sessie en de instructies voor het doorgeven van vragen', belooft DDB.

(PvWK, foto: DDB)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken