DHL Parcel maakt enorme groei door
- 24 jun 2021 @ 10:01
- Ryan Baij
DHL Parcel heeft een enorme groei doorgemaakt. Het bedrijf zag zijn marktaandeel in een paar jaar tijd van 10 naar 35 procent stijgen. Dat komt neer op een verviervoudiging van het aantal verstuurde pakketten van 50 miljoen naar 200 miljoen.
‘We groeien door externe factoren, maar zeker ook door de power en competenties van onze eigen mensen. Als je groeit is het belangrijk dat medewerkers meegroeien in hun persoonlijke ontwikkeling en werkgeluk. Daar zijn we heel bewust mee bezig’, vertelt Michel Clausing, CCO bij DHL Parcel.
‘Door klantgerichter te werken hebben we de commerciële slagkracht flink weten te vergroten’, vervolgt Clausing. 'DHL was jarenlang een productgerichte organisatie. Het ging om het verkopen van het product en het afsluiten van de deal. We hebben nu een transitie gerealiseerd naar een relatiegerichte vorm van werken. De basisvraag die we nu elke dag stellen is: hoe kunnen we onze klant zo goed mogelijk helpen? Wat heeft hij nodig? Hoe kunnen wij daarop aansluiten? We bieden steeds meer toegevoegde waarde in het vakgebied van onze klant.’
De klanttevredenheid over het accountmanagent is bij DHL gestegen met 10 procent. Het bedrijf is twee jaar geleden een trainingstraject gestart met een nieuwe aanpak en periodieke persoonlijke trainingen. Ook is er nu een online omgeving met een dashboard en leermodules.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 38, 202519-09-2025
- Adyen ondersteunt wereldwijde... 17-09-2025
- Steven Bodde nieuwe CEO Traffic Today16-09-2025
- TicketSwap onthult trends... 15-09-2025
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes