DHL Parcel maakt enorme groei door

- 24 jun 2021 @ 10:01
- Ryan Baij
DHL Parcel heeft een enorme groei doorgemaakt. Het bedrijf zag zijn marktaandeel in een paar jaar tijd van 10 naar 35 procent stijgen. Dat komt neer op een verviervoudiging van het aantal verstuurde pakketten van 50 miljoen naar 200 miljoen.
‘We groeien door externe factoren, maar zeker ook door de power en competenties van onze eigen mensen. Als je groeit is het belangrijk dat medewerkers meegroeien in hun persoonlijke ontwikkeling en werkgeluk. Daar zijn we heel bewust mee bezig’, vertelt Michel Clausing, CCO bij DHL Parcel.
‘Door klantgerichter te werken hebben we de commerciële slagkracht flink weten te vergroten’, vervolgt Clausing. 'DHL was jarenlang een productgerichte organisatie. Het ging om het verkopen van het product en het afsluiten van de deal. We hebben nu een transitie gerealiseerd naar een relatiegerichte vorm van werken. De basisvraag die we nu elke dag stellen is: hoe kunnen we onze klant zo goed mogelijk helpen? Wat heeft hij nodig? Hoe kunnen wij daarop aansluiten? We bieden steeds meer toegevoegde waarde in het vakgebied van onze klant.’
De klanttevredenheid over het accountmanagent is bij DHL gestegen met 10 procent. Het bedrijf is twee jaar geleden een trainingstraject gestart met een nieuwe aanpak en periodieke persoonlijke trainingen. Ook is er nu een online omgeving met een dashboard en leermodules.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Reclamefeestjes: everyone is a winner
- Willemsens (Disney): ‘Experimenteer met nieuwe ideeën’
- Hein Schumacher treedt aan bij Unilever - exit Braams
- Strategische denkers 11: Goede strategie moet vooral...
- Markteffect: 'Humor in marketing: Wanneer ben je spot on en...
- Cybersecuritybedrijf Darktrace benoemt Chis Kozup tot CMO
Laatste Nieuws
- DVJ Insights is Nima Marketing... 09-06-2023
- Elke Willemsen nieuwe... 08-06-2023
- BNP Paribas benoemt Jet Happel tot... 06-06-2023
- Hein Schumacher treedt aan bij... 02-06-2023
- Objective Platform wordt derde... 01-06-2023
- Willemsens (Disney): ‘Experimenteer... 01-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing