DHL Parcel maakt enorme groei door
- 24 jun 2021 @ 10:01
- Ryan Baij
DHL Parcel heeft een enorme groei doorgemaakt. Het bedrijf zag zijn marktaandeel in een paar jaar tijd van 10 naar 35 procent stijgen. Dat komt neer op een verviervoudiging van het aantal verstuurde pakketten van 50 miljoen naar 200 miljoen.
‘We groeien door externe factoren, maar zeker ook door de power en competenties van onze eigen mensen. Als je groeit is het belangrijk dat medewerkers meegroeien in hun persoonlijke ontwikkeling en werkgeluk. Daar zijn we heel bewust mee bezig’, vertelt Michel Clausing, CCO bij DHL Parcel.
‘Door klantgerichter te werken hebben we de commerciële slagkracht flink weten te vergroten’, vervolgt Clausing. 'DHL was jarenlang een productgerichte organisatie. Het ging om het verkopen van het product en het afsluiten van de deal. We hebben nu een transitie gerealiseerd naar een relatiegerichte vorm van werken. De basisvraag die we nu elke dag stellen is: hoe kunnen we onze klant zo goed mogelijk helpen? Wat heeft hij nodig? Hoe kunnen wij daarop aansluiten? We bieden steeds meer toegevoegde waarde in het vakgebied van onze klant.’
De klanttevredenheid over het accountmanagent is bij DHL gestegen met 10 procent. Het bedrijf is twee jaar geleden een trainingstraject gestart met een nieuwe aanpak en periodieke persoonlijke trainingen. Ook is er nu een online omgeving met een dashboard en leermodules.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- PIM Trendrapport 2025: Hoe merken relevant blijven in een...
- De marketingtransfers van week 4, 2025
- Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO?
- CMcom introduceert Halo de volgende stap in Agentic AI
- De marketingtransfers van week 5, 2025
- Eerste keynotespreker Nima Marketing Day 2025 bekend: Sydney...
Laatste Nieuws
- CMcom introduceert Halo de volgende... 07-02-2025
- De marketingtransfers van week 5, 202507-02-2025
- Eerste keynotespreker Nima Marketing... 06-02-2025
- PIM Trendrapport 2025: Hoe merken... 31-01-2025
- De marketingtransfers van week 4, 202531-01-2025
- Marketeers worstelen met adoptie... 30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day