[NMD 2021] Thomas Barta – Hoe toon je lef? (7)

[NMD 2021] Thomas Barta – Hoe toon je lef? (7)
  • B2b
  • 30 aug 2021 @ 10:24
  • 14561 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • EvenementNima Marketing DayKennissessie
  • 30 aug 2021 @ 10:24
  • 14561 x gelezen
  • Ryan Baij

Op 9 september spreekt Thomas Barta als keynote op de Nima Marketing Day over marketingleiderschap. In deze serie bespreken we verschillende onderwerpen van zijn masterclass. Aflevering 7 gaat over het tonen van moed.

‘Iedereen lijkt deze dagen over moed en lef te praten’, begint Thomas Barta zijn college. ‘Ik wil uitzoeken wat er echt toe doet. Met de ‘Marketing Society en Kantar’ hebben we grootste studie in het tonen van lef in marketing afgerond. Conclusie is dat moedig leiderschap meer dan 50% van het succes bepaalt.

‘Het is een paradox’, vervolgt hij. ‘De moedigste mensen zijn niet per sé de meest succesvolle. Toch zijn de voorzichtige mensen nog minder succesvol. Kortom, succes komt als je lef toont, maar alleen als je het op de juiste momenten doet. Pick your battles!’

Barta vraagt zich vervolgens af of je nog twijfelt. Hij geeft het voorbeeld van de reusachtige spin. Ren je weg? En wat dan als er een baby naast die enorme spin slaapt? Ga je dan de baby redden of laat je hem liggen? Zijn antwoord is dat lef en moed het doel is minus de angst.

De conclusie van het college luidt: Je kan altijd iets proberen en daarbij je angsten opzij zetten, maar nog beter is om het juiste doel te vinden van je inzet. Iets zoeken wat het waard is om voor te vechten. De vraag is niet, hoe toon je lef? Het is, waarom toon je lef.

Wil je Thomas Barta zien spreken op de Nima Marketing Day? Klik hier voor tickets.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken