[NMD 2021] Thomas Barta – Hoe toon je lef? (7)
- B2b
- 30 aug 2021 @ 10:24
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - EvenementNima Marketing DayKennissessie
- 30 aug 2021 @ 10:24
- Ryan Baij
Op 9 september spreekt Thomas Barta als keynote op de Nima Marketing Day over marketingleiderschap. In deze serie bespreken we verschillende onderwerpen van zijn masterclass. Aflevering 7 gaat over het tonen van moed.
‘Iedereen lijkt deze dagen over moed en lef te praten’, begint Thomas Barta zijn college. ‘Ik wil uitzoeken wat er echt toe doet. Met de ‘Marketing Society en Kantar’ hebben we grootste studie in het tonen van lef in marketing afgerond. Conclusie is dat moedig leiderschap meer dan 50% van het succes bepaalt.
‘Het is een paradox’, vervolgt hij. ‘De moedigste mensen zijn niet per sé de meest succesvolle. Toch zijn de voorzichtige mensen nog minder succesvol. Kortom, succes komt als je lef toont, maar alleen als je het op de juiste momenten doet. Pick your battles!’
Barta vraagt zich vervolgens af of je nog twijfelt. Hij geeft het voorbeeld van de reusachtige spin. Ren je weg? En wat dan als er een baby naast die enorme spin slaapt? Ga je dan de baby redden of laat je hem liggen? Zijn antwoord is dat lef en moed het doel is minus de angst.
De conclusie van het college luidt: Je kan altijd iets proberen en daarbij je angsten opzij zetten, maar nog beter is om het juiste doel te vinden van je inzet. Iets zoeken wat het waard is om voor te vechten. De vraag is niet, hoe toon je lef? Het is, waarom toon je lef.
Wil je Thomas Barta zien spreken op de Nima Marketing Day? Klik hier voor tickets.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing