DOSSIER STUDIEREIS Anouk van Huissteden van Coca-Cola

DOSSIER STUDIEREIS Anouk van Huissteden van Coca-Cola
  • B2b
  • 5 aug 2022 @ 08:30
  • 22435 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • InterviewMarketingOpleiding

De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 2 Anouk van Huissteden van Coca-Cola.

Het kompas staat voor nu even op zomer en het hoofd leegmaken. We gaan richting de costa, idyllische Italiaanse landschappen, bergen of een terras in de zon. Maar af en toe zullen onwillekeurig tijdens een mooie chianti of espresso de gedachten afdwalen naar het najaar. Een periode waarin vaak een opleiding of cursus wordt opgepakt.

Anouk van Huissteden is senior brandmanager Coca-Cola en Fanta: ‘Ik reflecteer graag tijdens mijn vakantie.’

Zitten er in de vakantiekoffer ook studieboeken over marketing?
‘Geen studieboeken over marketing in mijn koffer! Is dit vloeken in de kerk? Ik vind het heerlijk om mezelf tijdens de vakantie te verliezen in allerlei romans zoals recent nog in Bloemblad van Zee van Isabel Allende, echt een aanrader! Die boeken brengen mij in een andere wereld. Dat is voor mij dan ook echt vakantie, even alles helemaal loslaten waar je dagelijks mee bezig bent. Dus ja, ook marketing 😉. Naast romans vind ik het heerlijk om tijdens mijn vakantie eens een partijtje goed te reflecteren. Dit klinkt wel enorm als een millennial, maar boeken als De Alchemist van Paulo Coelho helpen me om mijn eigen leven te overdenken: waar ben ik mee bezig, wat zijn mijn dromen, ben ik het juiste pad aan het bewandelen?’

Wat is het laatste marketingboek dat je hebt gelezen?
‘Een redelijk oud boekje dat ik ooit spotgoedkoop op de kop heb getikt is The power of Habit van Charles Duhigg: hoe ontstaan gewoontes en waarom doen we wat we doen. Het geeft een eenvoudig kijkje in hoe gewoontes ontstaan en waarom het toch zo moeilijk is om te veranderen. Onderbouwd met goede onderzoeken en praktisch advies. Het heeft mij geholpen weer even terug te gaan naar de basis van het gedrag van de mens. Simpel, scherp, leuk en handig.’

Heb je na de zomer nog opleidingen/cursussen in de agenda staan?
‘Deze zomer start mijn sabbatical van drie maanden. Ik ga samen met mijn vriend allereerst richting India en daarna liggen alle mogelijkheden nog open. Veel beter dan een opleiding of cursus toch?’

Is permanente educatie iets wat jou aanspreekt?
‘Leren is in mijn ogen een van de leukste dingen die er is. Als marketeer is het fijn om hardcore marketing en businesskennis af te wisselen met opleidingen en cursussen rondom soft skills. Ik vind het heel belangrijk om te blijven leren. Dit hoef ik niet alleen uit georganiseerde cursussen te halen, maar - open deur-  we kunnen overal om ons heen inspiratie opdoen om te leren. Alleen al een gesprek aangaan met iemand die iets totaal anders doet, helpt je leren! Ik denk dat het goed is dat werkgevers constant leren aanmoedigen en dit kan natuurlijk op verschillende manieren vormgegeven worden.’

Stel je maakt een roadtrip van een maand, waar gaat de reis dan naar toe?
‘Zoals gezegd ga ik in ieder geval een maand in India doorbrengen. Heerlijke mezelf onderdompelen in een totaal andere cultuur. We zullen de bergen intrekken en mijn doel is om naar die punten te reizen waar mijn telefoon geen bereik meer heeft! Verder is het natuurlijk tof om je te verwonderen en nieuwe mensen te leren kennen. En voor de FMCG-marketeers zijn supermarkten in het buitenland natuurlijk de allergrootste vakantie-uitjes! Gluren bij de buren en daar inspiratie opdoen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken