Content curatie: profileer je bedrijf als kennisleider
- B2b
- 28 dec 2016 @ 10:46
- Link
-
Robbert van den Heuvel
eigenaar
Heuvel Marketing - ContentZakelijkBloggen
- 28 dec 2016 @ 10:46
- Robbert van den Heuvel
Er is zoveel informatie op internet beschikbaar dat er tegenwoordig niet alleen mensen nodig zijn die compleet nieuwe informatie publiceren, maar ook mensen die bestaande informatie toegankelijk maken. Deze activiteit wordt 'content curatie' genoemd.
Content curatie is: "het continu bijeenbrengen, organiseren, selecteren en duiden van informatie over een bepaald onderwerp in een online omgeving, op een manier die betekenisvol is voor een specifieke doelgroep”.
Profileer je als kennisleider
Content curatie biedt b2b-ondernemingen een nieuwe manier om de verbinding te leggen met hun doelgroepen en zich te profileren als kennisleider. Doordat content curatie voortbouwt op bestaande content, is het minder tijdrovend dan het volledig schrijven van nieuwe content.
Het opzetten van een kennisportal op het gebied van onderwerpen die relevant zijn voor de ideale klant, trekt grote aantallen bezoekers naar de website. En is op die manier een dankbare bron voor leadgeneratie.
Voor wie is content curatie interessant?
Het opzetten en bijhouden van een kennisportal is vooral interessant voor:
- branche-organisaties;
- uitgeverijen;
- bedrijven die complexe producten en diensten aanbieden (bijvoorbeeld in de sectoren accountancy, technische dienstverlening, financiële dienstverlening of consultancy), kennisintensieve branches dus waarin de relatie met de klant cruciaal is.
Door content te cureren, kun je er als marketeer voor zorgen dat jouw organisatie of onderneming zich profileert als kennisleider in jullie vakgebied, zonder dat er veel beroep gedaan hoeft te worden op collega's om blogartikelen te schrijven. Hierdoor kan content curatie een waardevol element zijn van je moderne marketing strategie.
Heb jij als marketeer al ervaringen met content curatie? Dan nodig ik je van harte uit om je ervaringen en bevindingen te delen!
-
Robbert van den Heuvel
- Werkt bij: Heuvel Marketing
- Functie: eigenaar
- Website:http://www.heuvelmarketing.com
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

