Content curatie: profileer je bedrijf als kennisleider

- B2b
- 28 dec 2016 @ 10:46
- Link
-
Robbert van den Heuvel
eigenaar
Heuvel Marketing - ContentZakelijkBloggen
- 28 dec 2016 @ 10:46
- Robbert van den Heuvel
Er is zoveel informatie op internet beschikbaar dat er tegenwoordig niet alleen mensen nodig zijn die compleet nieuwe informatie publiceren, maar ook mensen die bestaande informatie toegankelijk maken. Deze activiteit wordt 'content curatie' genoemd.
Content curatie is: "het continu bijeenbrengen, organiseren, selecteren en duiden van informatie over een bepaald onderwerp in een online omgeving, op een manier die betekenisvol is voor een specifieke doelgroep”.
Profileer je als kennisleider
Content curatie biedt b2b-ondernemingen een nieuwe manier om de verbinding te leggen met hun doelgroepen en zich te profileren als kennisleider. Doordat content curatie voortbouwt op bestaande content, is het minder tijdrovend dan het volledig schrijven van nieuwe content.
Het opzetten van een kennisportal op het gebied van onderwerpen die relevant zijn voor de ideale klant, trekt grote aantallen bezoekers naar de website. En is op die manier een dankbare bron voor leadgeneratie.
Voor wie is content curatie interessant?
Het opzetten en bijhouden van een kennisportal is vooral interessant voor:
- branche-organisaties;
- uitgeverijen;
- bedrijven die complexe producten en diensten aanbieden (bijvoorbeeld in de sectoren accountancy, technische dienstverlening, financiële dienstverlening of consultancy), kennisintensieve branches dus waarin de relatie met de klant cruciaal is.
Door content te cureren, kun je er als marketeer voor zorgen dat jouw organisatie of onderneming zich profileert als kennisleider in jullie vakgebied, zonder dat er veel beroep gedaan hoeft te worden op collega's om blogartikelen te schrijven. Hierdoor kan content curatie een waardevol element zijn van je moderne marketing strategie.
Heb jij als marketeer al ervaringen met content curatie? Dan nodig ik je van harte uit om je ervaringen en bevindingen te delen!
-
Robbert van den Heuvel
- Werkt bij: Heuvel Marketing
- Functie: eigenaar
- Website:http://www.heuvelmarketing.com
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column De mythe van excellentie
- CMO Barometer 2024: Synergie tussen AI en emotionele...
- Charida Dorder wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2023
- Minder zorgverzekerden kiezen maximaal eigen risico
- Global Marketing Index 2023: bedrijven investeren meer in...
- CreativeNL en New Dutch Wave ook in 2024 naar SXSW
Laatste Nieuws
- CreativeNL en New Dutch Wave ook in... 08-12-2023
- Global Marketing Index 2023:... 08-12-2023
- Minder zorgverzekerden kiezen... 06-12-2023
- CMO Barometer 2024: Synergie tussen... 30-11-2023
- Charida Dorder wint PIM Marketing... 29-11-2023
- Vervolg Werkt Gewoon-campagne... 23-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala