Carat en Social Embassy werken voor BiFi

Carat en Social Embassy werken voor BiFi
  • Bureaus
  • 27 mei 2015 @ 13:35
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesCampagnesMediabureauSocial media

Na een oriëntatie heeft Jack Link’s gekozen om zijn media-activiteiten onder te brengen bij Carat. De pitch is begeleid door Ebiquity Nederland. Daarnaast wordt het social account voor het BiFi-merk in Nederland en België ondergebracht bij Carat-zusterbedrijf Social Embassy. Jack Link’s is de producent van merken als BiFi en Peperami.

Carat, net als Social Embassy een dochter van Dentsu Aegis Network Netherlands, gaat Jack Link’s voorzien van expertise op het gebied van research, strategie, planning, buying en executie in de landen Nederland, Duitsland, UK en België.

Over de keuze voor Carat zegt Antonie Glaser, Senior Brand Manager BiFi het volgende: “Carat heeft aangetoond veel kennis van FMCG te hebben en de merken BiFi en Peperami goed te begrijpen. Ze hebben de positionering van de merken op een creatieve en innovatieve manier doorvertaald naar media. Daarnaast was er een goede fit met ons team.”

Denis van Leeuwen, Account Director Carat over de samenwerking met Jack Link’s: 'De samenwerking met Jack Link’s bevestigt onze expertise binnen FMCG. Door verder te kijken dan alleen bereik en kosten zijn wij in staat media waarde toe te laten voegen aan de mooie merken BiFi en Peperami. Om de merkbeleving te optimaliseren hebben we een creatieve media oplossing gevonden waarbij de invulling en keuze van de touchpoints we de essentie van de merken weerspiegelt. We zijn er trots op in vier landen de business partner van Jack Link’s te zijn.'

Social Embassy is naast social strategie en community management ook verantwoordelijk voor alle digitale content en creatie op de sociale platforms, inclusief de recent gelanceerde Nederlandstalige website van BiFi.

Co-Founder Niels van der Velden van Social Embassy: 'Het is een geweldige en leuke uitdaging om een iconisch merk als BIFI succesvol te mogen maken op social media. BIFI was één van de eerste merken die inzette op ‘marketing in het moment’. Het merk durft daarbij onorthodoxe keuzes te maken. Wij kijken er naar uit om mensen te verrassen met BiFi en de trouwe mascotte van het merk: het BiFi-beest.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken