Kleding.nl investeert miljoen in crossmediale campagne
- Bureaus
- 20 aug 2015 @ 10:53
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieTelevisieWebwinkelMarketingCampagnes
- 20 aug 2015 @ 10:53
- Redactie Bureaus
Mode-zoekmachine Kleding.nl investeert ruim een miljoen euro in een crossmediale reclamecampagne, waarmee het bedrijf zijn naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten. Radio en televisie zijn het zwaartepunt van de investering.
Kleding.nl is sinds medio 2014 te horen op diverse radiozenders, waaronder Radio 538. Eind 2014 en begin 2015 zijn de eerste tv-commercials op diverse zenders uitgezonden. Vandaag start een grootschalige nieuwe campagne.
'We zijn van oorsprong vooral actief in online marketing, maar na succesvolle campagnes op onder meer radio en YouTube, gaan we nu ook inzetten op tv', zegt directeur Peter Langenkamp. 'Tot medio 2016 zullen we op RTL en andere zenders aanwezig zijn, waar we een nieuw en groter publiek willen bereiken.'
Kleding.nl is uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers in online fashion. Tienduizenden consumenten doorzoeken dagelijks het aanbod van ruim 200 aangesloten Nederlandse online kledingwinkels. Onder de merknaam 'Fashiola' is het concept uitgerold naar Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Dagelijks worden er meer dan 1000 transacties gerealiseerd, wat neer komt op een omzet van 2,2 miljoen euro per maand.
Begin 2012 werd Kleding.nl opgericht door Kleding B.V. met als doel om binnen twee jaar het startpunt voor het kopen van online kleding in Nederland te zijn. Investeerders in Kleding.nl zijn bekende internetondernemers, die al eerder succesvol waren met Vinden.nl, Gaspedaal.nl, Autowereld.nl, Marktplaza.nl, Foody.nl en Huizenzoeker.nl.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kansspelautoriteit waarschuwt... 18-09-2025
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes