Kleding.nl investeert miljoen in crossmediale campagne
- Bureaus
- 20 aug 2015 @ 10:53
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieTelevisieWebwinkelMarketingCampagnes
- 20 aug 2015 @ 10:53
- Redactie Bureaus
Mode-zoekmachine Kleding.nl investeert ruim een miljoen euro in een crossmediale reclamecampagne, waarmee het bedrijf zijn naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten. Radio en televisie zijn het zwaartepunt van de investering.
Kleding.nl is sinds medio 2014 te horen op diverse radiozenders, waaronder Radio 538. Eind 2014 en begin 2015 zijn de eerste tv-commercials op diverse zenders uitgezonden. Vandaag start een grootschalige nieuwe campagne.
'We zijn van oorsprong vooral actief in online marketing, maar na succesvolle campagnes op onder meer radio en YouTube, gaan we nu ook inzetten op tv', zegt directeur Peter Langenkamp. 'Tot medio 2016 zullen we op RTL en andere zenders aanwezig zijn, waar we een nieuw en groter publiek willen bereiken.'
Kleding.nl is uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers in online fashion. Tienduizenden consumenten doorzoeken dagelijks het aanbod van ruim 200 aangesloten Nederlandse online kledingwinkels. Onder de merknaam 'Fashiola' is het concept uitgerold naar Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Dagelijks worden er meer dan 1000 transacties gerealiseerd, wat neer komt op een omzet van 2,2 miljoen euro per maand.
Begin 2012 werd Kleding.nl opgericht door Kleding B.V. met als doel om binnen twee jaar het startpunt voor het kopen van online kleding in Nederland te zijn. Investeerders in Kleding.nl zijn bekende internetondernemers, die al eerder succesvol waren met Vinden.nl, Gaspedaal.nl, Autowereld.nl, Marktplaza.nl, Foody.nl en Huizenzoeker.nl.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers