Kleding.nl investeert miljoen in crossmediale campagne

- Bureaus
- 20 aug 2015 @ 10:53
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieTelevisieWebwinkelMarketingCampagnes
- 20 aug 2015 @ 10:53
- Redactie Bureaus
Mode-zoekmachine Kleding.nl investeert ruim een miljoen euro in een crossmediale reclamecampagne, waarmee het bedrijf zijn naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten. Radio en televisie zijn het zwaartepunt van de investering.
Kleding.nl is sinds medio 2014 te horen op diverse radiozenders, waaronder Radio 538. Eind 2014 en begin 2015 zijn de eerste tv-commercials op diverse zenders uitgezonden. Vandaag start een grootschalige nieuwe campagne.
'We zijn van oorsprong vooral actief in online marketing, maar na succesvolle campagnes op onder meer radio en YouTube, gaan we nu ook inzetten op tv', zegt directeur Peter Langenkamp. 'Tot medio 2016 zullen we op RTL en andere zenders aanwezig zijn, waar we een nieuw en groter publiek willen bereiken.'
Kleding.nl is uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers in online fashion. Tienduizenden consumenten doorzoeken dagelijks het aanbod van ruim 200 aangesloten Nederlandse online kledingwinkels. Onder de merknaam 'Fashiola' is het concept uitgerold naar Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Dagelijks worden er meer dan 1000 transacties gerealiseerd, wat neer komt op een omzet van 2,2 miljoen euro per maand.
Begin 2012 werd Kleding.nl opgericht door Kleding B.V. met als doel om binnen twee jaar het startpunt voor het kopen van online kleding in Nederland te zijn. Investeerders in Kleding.nl zijn bekende internetondernemers, die al eerder succesvol waren met Vinden.nl, Gaspedaal.nl, Autowereld.nl, Marktplaza.nl, Foody.nl en Huizenzoeker.nl.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Greenpeace noemt Rabobank trotse sponsor van natuurverwoesting
- Jorn -de Grote Beer- is gevallen
- Amsterdam Centraal kiest Tosti Creative voor nieuwe...
- Nieuwe wervingscampagne Leger des Heils laat rauwe...
- T-Mobile lanceert TikTok campagne om gebarentaal te leren
- Contentmarketingbureau iMediate neemt ZB over
Laatste Nieuws
- Make-upmerk Essence gebruikt Roblox... 31-05-2023
- Alfen kiest Roots Network als Paid... 31-05-2023
- Influencer bureau Content Icons aan... 31-05-2023
- Adwise Academy en TAP leiden... 31-05-2023
- KPMG kiest Team Lewis als corporate... 31-05-2023
- Being There organiseert Insight... 31-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres