IPG doopt Traffic4u om tot Reprise

IPG doopt Traffic4u om tot Reprise
  • Bureaus
  • 15 feb 2019 @ 21:03
  • 12456 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalE-marketingStrategieOnline advertisingMerken

IPG Mediabrands Nederland, moederbedrijf van onder meer Initiative, UM en Yune, heeft een nieuw label voor digital marketing gelanceerd: Reprise. Deze nieuwe dochter zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Die beide merknamen verdwijnen.

Met de uitrol van Reprise creëert IPG in 42 landen één digitaal powerlabel voor al zijn klanten. Met deze zet speelt het van oorsprong Amerikaanse concern in op de behoefte van klanten om dynamisch en innovatief bediend te worden en op die manier over de gehele linie te kunnen groeien.

Focus op data-driven marketing

Reprise richt zich wereldwijd met 3.000 medewerkers op data-driven marketing: strategie, data, media en creatie. Reprise Nederland zal de klanten van Super Digital en Traffic4u gaan bedienen en daarnaast ook de digitale groepsklanten van zusterbedrijven UM en Initiative.

Reprise zal werken vanuit het bestaande kantoor van IPG Mediabrands in Amsterdam en vanuit haar pand in Groningen. Stijn Fien, momenteel managing director van Traffic4u, krijgt diezelfde rol voor heel Reprise Nederland.

Wat verandert er door deze rebranding?

'Voor bestaande klanten verandert er weinig', benadrukt Richard Smoorenburg, Chief Digital Officer van IPG Mediabrands. 'We focussen ons met deze herstructurering op verbetering van de dienstverlening voor onze klanten en proberen de praktische implicaties zo klein mogelijk te houden.'

Smoorenburg wijst op de nauwere samenwerking met zusterbedrijven UM en Initiative, de verdere professionalisering op het gebied van programmatic en 'de geavanceerde internationale Reprise-tooling waar onze klanten gebruik van kunnen maken'. 'Door deze veranderingen verwachten we een goede stap voorwaarts te maken in de dienstverlening naar onze bestaande en nieuwe klanten.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken