Nemo: jij bent bijzonder, net als ieder ander

  • Bureaus
  • 1 okt 2019 @ 16:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Kunst & CultuurCampagnes

Voor de nieuwe tentoonstelling Humania in wetenschapsmuseum Nemo neemt reclamebureau KesselsKramer de fictieve mens onder de loep.

De vraag of je wel zo bijzonder bent als je denkt, staat in de begeleidende campagne centraal. De kijker krijgt hierin veertien weetjes via video (zie onder), gifjes en posters voorgeschoteld, ingesproken door rapper Sef. Denk aan: de gemiddelde mens heeft oren die de rest van z'n leven blijven groeien en heeft twee keer per maand seks. Ergo: jij bent bijzonder, net als iedereen.

KesselsKramer werkte voor de campagne samen met ontwerpstudio Circus Family en de Franse kunstenaar Jean-Pierre Khazem, die eerder werk maakte voor onder meer Heineken en kledingmerk Diesel. Khazem fotografeerde lichaamsdelen van een diversiteit aan modellen. Hun neuzen, armen, haren, benen en gezichten zijn verwerkt in opvallende driedimensionale collages. De karakters zijn niet herleidbaar tot man of vrouw. 

Humania opent op zaterdag 23 november voor pubiek. BankGiro Loterij is hoofdpartner van de tentoonstelling.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken