Nemo: jij bent bijzonder, net als ieder ander
- Bureaus
- 1 okt 2019 @ 16:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Kunst & CultuurCampagnes
- 1 okt 2019 @ 16:31
- Lucas Boon
Voor de nieuwe tentoonstelling Humania in wetenschapsmuseum Nemo neemt reclamebureau KesselsKramer de fictieve mens onder de loep.
De vraag of je wel zo bijzonder bent als je denkt, staat in de begeleidende campagne centraal. De kijker krijgt hierin veertien weetjes via video (zie onder), gifjes en posters voorgeschoteld, ingesproken door rapper Sef. Denk aan: de gemiddelde mens heeft oren die de rest van z'n leven blijven groeien en heeft twee keer per maand seks. Ergo: jij bent bijzonder, net als iedereen.
KesselsKramer werkte voor de campagne samen met ontwerpstudio Circus Family en de Franse kunstenaar Jean-Pierre Khazem, die eerder werk maakte voor onder meer Heineken en kledingmerk Diesel. Khazem fotografeerde lichaamsdelen van een diversiteit aan modellen. Hun neuzen, armen, haren, benen en gezichten zijn verwerkt in opvallende driedimensionale collages. De karakters zijn niet herleidbaar tot man of vrouw.
Humania opent op zaterdag 23 november voor pubiek. BankGiro Loterij is hoofdpartner van de tentoonstelling.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes