Nemo: jij bent bijzonder, net als ieder ander
- Bureaus
- 1 okt 2019 @ 16:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Kunst & CultuurCampagnes
- 1 okt 2019 @ 16:31
- Lucas Boon
Voor de nieuwe tentoonstelling Humania in wetenschapsmuseum Nemo neemt reclamebureau KesselsKramer de fictieve mens onder de loep.
De vraag of je wel zo bijzonder bent als je denkt, staat in de begeleidende campagne centraal. De kijker krijgt hierin veertien weetjes via video (zie onder), gifjes en posters voorgeschoteld, ingesproken door rapper Sef. Denk aan: de gemiddelde mens heeft oren die de rest van z'n leven blijven groeien en heeft twee keer per maand seks. Ergo: jij bent bijzonder, net als iedereen.
KesselsKramer werkte voor de campagne samen met ontwerpstudio Circus Family en de Franse kunstenaar Jean-Pierre Khazem, die eerder werk maakte voor onder meer Heineken en kledingmerk Diesel. Khazem fotografeerde lichaamsdelen van een diversiteit aan modellen. Hun neuzen, armen, haren, benen en gezichten zijn verwerkt in opvallende driedimensionale collages. De karakters zijn niet herleidbaar tot man of vrouw.
Humania opent op zaterdag 23 november voor pubiek. BankGiro Loterij is hoofdpartner van de tentoonstelling.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers