McDonald's vervangt happy meal-speeltje door superheld-poppetje
- Bureaus
- 19 nov 2019 @ 11:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodRetailCampagnesSponsoring
- 19 nov 2019 @ 11:57
- Lucas Boon
Fastfoodketen McDonald's vervangt de speeltjes in de happy meals eenmalig door superhelden-poppetjes genaamd McNificents. De actie is onderdeel van een campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, die het belang van het Ronald McDonald Kinderfonds moet laten zien.
De begeleidende campagne vertelt de persoonlijke verhalen van drie kinderen (zie foto) die achter de poppetjes schuilgaan. Fleur, die kampt met terugkerende poliepen op haar stembanden. Juliën, die werd geboren met een vergroeide slokdarm en luchtpijp. En Keano, die door een aangeboren hartafwijking op zijn 10e een hartaanval kreeg en in coma raakte. De actiepoppetjes zijn volledig naar hun beeld vormgegeven.
Anemarie Swijtink, director marketing, communications & consumer insights bij McDonald's Nederland, laat weten: 'Het happy meal staat symbool voor onze inmiddels 35-jarige band met het Ronald McDonald Kinderfonds. Met de McNificents voegen we daar nog een extra dimensie aan toe en ik vind het prachtig om te zien hoe Fleur, Keano en Juliën hun verhaal via de poppetjes én de animaties vertellen.'
De campagne werd ontwikkeld door TBWA\Neboko. Om de McNificents tot leven te laten komen in de actiepoppetjes en animaties werd The Ambassadors ingeschakeld. Darre van Dijk, chief creative officer bij TBWA, zegt: 'Het is een bijzondere en emotionele campagne geworden. Iedereen die betrokken was bij de totstandkoming ervan, van de animatie tot de poppetjes en de verhalen van de kinderen, heeft met veel liefde een bijdrage geleverd. Dat zie je overal in terug.'
Bij iedere aankoop van een happy meal doneert McDonald's aan het Ronald McDonald Kinderfonds. De campagne loopt tot en met 27 november op televisie, online en social media. Alleen op 27 november zijn de happy meal-poppetjes bij McDonald's te verkrijgen.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

