McDonald's vervangt happy meal-speeltje door superheld-poppetje
- Bureaus
- 19 nov 2019 @ 11:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodRetailCampagnesSponsoring
- 19 nov 2019 @ 11:57
- Lucas Boon
Fastfoodketen McDonald's vervangt de speeltjes in de happy meals eenmalig door superhelden-poppetjes genaamd McNificents. De actie is onderdeel van een campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, die het belang van het Ronald McDonald Kinderfonds moet laten zien.
De begeleidende campagne vertelt de persoonlijke verhalen van drie kinderen (zie foto) die achter de poppetjes schuilgaan. Fleur, die kampt met terugkerende poliepen op haar stembanden. Juliën, die werd geboren met een vergroeide slokdarm en luchtpijp. En Keano, die door een aangeboren hartafwijking op zijn 10e een hartaanval kreeg en in coma raakte. De actiepoppetjes zijn volledig naar hun beeld vormgegeven.
Anemarie Swijtink, director marketing, communications & consumer insights bij McDonald's Nederland, laat weten: 'Het happy meal staat symbool voor onze inmiddels 35-jarige band met het Ronald McDonald Kinderfonds. Met de McNificents voegen we daar nog een extra dimensie aan toe en ik vind het prachtig om te zien hoe Fleur, Keano en Juliën hun verhaal via de poppetjes én de animaties vertellen.'
De campagne werd ontwikkeld door TBWA\Neboko. Om de McNificents tot leven te laten komen in de actiepoppetjes en animaties werd The Ambassadors ingeschakeld. Darre van Dijk, chief creative officer bij TBWA, zegt: 'Het is een bijzondere en emotionele campagne geworden. Iedereen die betrokken was bij de totstandkoming ervan, van de animatie tot de poppetjes en de verhalen van de kinderen, heeft met veel liefde een bijdrage geleverd. Dat zie je overal in terug.'
Bij iedere aankoop van een happy meal doneert McDonald's aan het Ronald McDonald Kinderfonds. De campagne loopt tot en met 27 november op televisie, online en social media. Alleen op 27 november zijn de happy meal-poppetjes bij McDonald's te verkrijgen.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing