OMD wint mediapitch Dr. Oetker
- Bureaus
- 15 nov 2019 @ 08:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Pitches
- 15 nov 2019 @ 08:30
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 januari 2020 gaat OMD alle online en offline campagnes van Dr. Oetker en Koopmans in Nederland verzorgen. OMD won de pitch waaraan verschillende bureaunetwerken deelnamen. De pitch werd begeleid door Accenture.
Dr. Oetker is een van de grootste internationaal actieve Duitse familiebedrijven die voornamelijk bekendheid geniet vanwege haar brede assortiment. Van pizza's tot bakproducten zoals browniemixen en kant-en-klare toetjes. OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes voor haar rekening gaan nemen.
OMD wint account Dr. Oetker en gaat alle offline en online campagnes verzorgen
Joost van den Berg, marketingmanager Dr. Oetker Nederland: ‘In de pitch heeft OMD laten zien om echt vanuit de consument te denken. O.a. door middel van de need states audience methodiek wordt er een sterke strategische basis gelegd om tot de juiste media-inzet te komen om onze doelen te bereiken. Door deze sterke strategische benadering hebben we alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking met OMD.’
‘De belangrijkste uitdaging van Dr. Oetker was hoe we de business zouden laten groeien zonder risico van kannibalisatie. Daarom hebben we onze doelgroep technieken gekoppeld aan hun merkportfolio strategie, waardoor we op een gestructureerde, meetbare manier waarde toevoegen en tegelijkertijd de ROI kunnen optimaliseren,’ aldus Irene de Vos, director of strategy OMD.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers