OMD wint mediapitch Dr. Oetker

OMD wint mediapitch Dr. Oetker
  • Bureaus
  • 15 nov 2019 @ 08:30
  • 14886 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Pitches

Per 1 januari 2020 gaat OMD alle online en offline campagnes van Dr. Oetker en Koopmans in Nederland verzorgen. OMD won de pitch waaraan verschillende bureaunetwerken deelnamen. De pitch werd begeleid door Accenture.

Dr. Oetker is een van de grootste internationaal actieve Duitse familiebedrijven die voornamelijk bekendheid geniet vanwege haar brede assortiment. Van pizza's tot bakproducten zoals browniemixen en kant-en-klare toetjes. OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes voor haar rekening gaan nemen.

OMD wint account Dr. Oetker en gaat alle offline en online campagnes verzorgen

Joost van den Berg, marketingmanager Dr. Oetker Nederland: ‘In de pitch heeft OMD laten zien om echt vanuit de consument te denken. O.a. door middel van de need states audience methodiek wordt er een sterke strategische basis gelegd om tot de juiste media-inzet te komen om onze doelen te bereiken. Door deze sterke strategische benadering hebben we alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking met OMD.’

‘De belangrijkste uitdaging van Dr. Oetker was hoe we de business zouden laten groeien zonder risico van kannibalisatie. Daarom hebben we onze doelgroep technieken gekoppeld aan hun merkportfolio strategie, waardoor we op een gestructureerde, meetbare manier waarde toevoegen en tegelijkertijd de ROI kunnen optimaliseren,’ aldus Irene de Vos, director of strategy OMD.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken