OMD wint mediapitch Dr. Oetker
- Bureaus
- 15 nov 2019 @ 08:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Pitches
- 15 nov 2019 @ 08:30
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 januari 2020 gaat OMD alle online en offline campagnes van Dr. Oetker en Koopmans in Nederland verzorgen. OMD won de pitch waaraan verschillende bureaunetwerken deelnamen. De pitch werd begeleid door Accenture.
Dr. Oetker is een van de grootste internationaal actieve Duitse familiebedrijven die voornamelijk bekendheid geniet vanwege haar brede assortiment. Van pizza's tot bakproducten zoals browniemixen en kant-en-klare toetjes. OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes voor haar rekening gaan nemen.
OMD wint account Dr. Oetker en gaat alle offline en online campagnes verzorgen
Joost van den Berg, marketingmanager Dr. Oetker Nederland: ‘In de pitch heeft OMD laten zien om echt vanuit de consument te denken. O.a. door middel van de need states audience methodiek wordt er een sterke strategische basis gelegd om tot de juiste media-inzet te komen om onze doelen te bereiken. Door deze sterke strategische benadering hebben we alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking met OMD.’
‘De belangrijkste uitdaging van Dr. Oetker was hoe we de business zouden laten groeien zonder risico van kannibalisatie. Daarom hebben we onze doelgroep technieken gekoppeld aan hun merkportfolio strategie, waardoor we op een gestructureerde, meetbare manier waarde toevoegen en tegelijkertijd de ROI kunnen optimaliseren,’ aldus Irene de Vos, director of strategy OMD.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne zet trotse Hartmakers in beweging
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
- De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
- Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke...
Laatste Nieuws
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes