Stéphane Martin (ARPP): 'VanMoof-commercial brengt automotive in diskrediet’
- Bureaus
- 30 jun 2020 @ 13:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Commercials
- 30 jun 2020 @ 13:01
- Lucas Boon
De nieuwe commercial van fietsmerk VanMoof is geweerd van de Franse televisie door de ARPP (de Reclame Code Commissie daar) omdat deze 'een klimaat van angst' zou veroorzaken. VanMoof bracht het nieuws vanmorgen naar buiten, maar nu reageert ARPP-baas Stéphane Martin.
In de bewuste commercial van het van oorsprong Amsterdamse merk reflecteren auto's 'de ratrace van vroeger', waarmee de kijker wordt uitgenodigd om zijn vervoersmiddelen in de stad te heroverwegen voor een schonere, groenere toekomst – met een fiets van VanMoof dus. Volgens ARPP bezorgt de fietscommercial de automotive-branche een slechte naam.
Stéphane Martin, president van ARPP, zegt: 'Het is te makkelijk om door te schreeuwen om censuur proberen gratis media-aandacht te genereren. We kunnen het ons niet veroorloven om bepaalde branches (de automotive, red.) in diskrediet te brengen, dat is een principekwestie van eerlijke concurrentie. Rook uit fabrieksschoorstenen hebben niets te maken met de fietsindustrie. Een product promoten door te denigreren is niet de bedoeling.' Lees zijn volledige reactie (in het Frans) hier.
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes