Safi Graauw naar Vigics

Safi Graauw naar Vigics
  • Bureaus
  • 14 okt 2020 @ 09:21
  • 21373 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Safi Graauw (32, op de foto rechts) is aangesteld als de nieuwe regisseur van productiemaatschappij Vigics in Amsterdam. ‘Veel marketeers neigen ernaar te willen zien wat ze al kennen, maar dat is niet meer van deze tijd.’

Foto: Dwight Groot (l) en Safi Graauw.

Safi Graauw werd in 2019 uitgeroepen tot Jonge Haan en ontwikkelde meer recent de lanceerfilm voor Omroep Zwart. Ook werkte hij vanuit zijn eigen bureau These Cavemen samen met creatief bureau Herc aan campagnes voor onder meer het Van Gogh Museum en Daily Paper. Afgelopen zomer werd hij door MarketingTribune benoemd tot 'new Mad Man'. Nu maakt Graauw de stap naar Vigics, dat naast Amsterdam kantoor houdt in Londen en Berlijn en bekendstaat als 'platform voor divers talent'.

Graauw: 'Ik sluit me graag aan bij Vigics, omdat ik er een nieuwe, jonge, diverse groep makers uit alle windstreken tref. Nederland is toe aan een nieuw perspectief. Veel marketeers neigen ernaar te willen zien wat ze al kennen, maar dat is al lang niet meer hoe Nederland er in het echt uitziet. Ons land is namelijk veel mooier en kleurrijker.'

Dwight Groot, oprichter van Vigics, vult aan: 'Safi zoekt graag het contrast op, want zonder wrijving geen glans. Dat wij nu samen optrekken is geen statement op zich. Ik heb Safi gevraagd als regisseur, omdat hij altijd dieper graaft en uit ieder aspect van het film maken het maximale wil halen. Uiteindelijk wil ik vooral ons werk laten spreken en dóen, in plaats van te schoppen tegen wat er in onze ogen anders zou moeten. Dat is ook altijd de kracht en mentaliteit van Vigics geweest: show, don't tell.'

Graauw voegt toe: 'Ik wil niet alleen iets moois maken of iets verkopen, ik kijk ook kritisch naar de maatschappelijke boodschap van wat er wordt gemaakt. Wat dat betreft kijk ik verder dan de industrie en de creatie zelf. Want verandering komt eraan, dat is onvermijdelijk. Dat wil ik laten zien en Vigics geeft me de productiekracht om die boodschap beter en nadrukkelijker te kunnen verspreiden.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken