Betaalvereniging Nederland laat jongeren ‘goed giraal gaan’
- Bureaus
- 23 feb 2021 @ 11:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 23 feb 2021 @ 11:59
- Lucas Boon
Jongeren die digitaal bankieren lopen groot risico om slachtoffer te worden van fraude, stelt Betaalvereniging Nederland. Een nieuwe campagne genaamd 'Goed giraal gaan', met in de hoofdrol Jandino Asporaat, moet jongeren bewustmaken van veilig online bankieren.
De campagne is ontwikkeld door social media-bureau Daily Dialogues (onderdeel van Candid) in samenwerking met mediabureau PHD en wordt uitgerold op social media.
Jongeren omarmen alle nieuwe vormen van giraal betalen (betalen zonder contant geld) maar wat graag. Ze weten niet beter, groeien ermee op. In tijden waarin 'viraal gaan' trending is, gaan jongeren ook graag giraal. Tegelijkertijd worden ze steeds vaker slachtoffer van fraude, van betaalpasfraude tot nepberichten om geld of codes te bemachtigen. Tijd dus om jongeren wakker te schudden, vindt Betaalvereniging Nederland.
In de campagne geeft komiek Jandino Asporaat jongeren inzicht in de momenten waarop ze onveilig bankieren en hoe ze #goedgiraalgaan, middels '5 uniforme veiligheidsregels' in 5 sketches. Ook is er een muziekvideo ontwikkeld, bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- betaalvereniging nederland
- giraal
- candid
- social media
- viraal
- goed giraal gaan
- campagne
- jandino asporaat
- daily dialogues
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers