Betaalvereniging Nederland laat jongeren ‘goed giraal gaan’

  • Bureaus
  • 23 feb 2021 @ 11:59
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Jongeren die digitaal bankieren lopen groot risico om slachtoffer te worden van fraude, stelt Betaalvereniging Nederland. Een nieuwe campagne genaamd 'Goed giraal gaan', met in de hoofdrol Jandino Asporaat, moet jongeren bewustmaken van veilig online bankieren.

De campagne is ontwikkeld door social media-bureau Daily Dialogues (onderdeel van Candid) in samenwerking met mediabureau PHD en wordt uitgerold op social media.

Jongeren omarmen alle nieuwe vormen van giraal betalen (betalen zonder contant geld) maar wat graag. Ze weten niet beter, groeien ermee op. In tijden waarin 'viraal gaan' trending is, gaan jongeren ook graag giraal. Tegelijkertijd worden ze steeds vaker slachtoffer van fraude, van betaalpasfraude tot nepberichten om geld of codes te bemachtigen. Tijd dus om jongeren wakker te schudden, vindt Betaalvereniging Nederland.

In de campagne geeft komiek Jandino Asporaat jongeren inzicht in de momenten waarop ze onveilig bankieren en hoe ze #goedgiraalgaan, middels '5 uniforme veiligheidsregels' in 5 sketches. Ook is er een muziekvideo ontwikkeld, bekijk ‘m hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken