Onderzoek: ondanks corona toch beetje carnaval
- Bureaus
- 11 feb 2021 @ 09:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 11 feb 2021 @ 09:43
- Sjaak Hoogkamer
Ondanks dat carnaval in de meeste steden slechts in beperkte mate, of zelfs helemaal niet doorgaat, geeft meer dan de helft van de carnavalsvierders aan tóch hun carnavalsoutfit uit de kast te halen.
Het is natuurlijk geen verrassing dat Noord-Brabant en Limburg hierin het meest fanatiek zijn; in beide provincies is 22% van de inwoners van plan om alsnog carnaval te vieren. Dit is een halvering van het aantal carnavalsvierders in 2020. In de overige Nederlandse provincies is dit 15%. Dit blijkt uit een onderzoek dat Markteffect deze week heeft uitgevoerd.
De traditionele evenementen en activiteiten zijn vanwege de coronacrisis geannuleerd, maar uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat men creatief is in het vieren van carnaval.
Zo gaat carnaval onder andere gevierd worden met het eigen huishouden, met een (kleine) groep vrienden en wordt er veel online georganiseerd.
Ruim 80% is met deze creatieve oplossingen ook van plan om zich aan de geldende maatregelen te houden.
Krijn Vugts, zelf ook fanatiek carnavalvierder en werkzaam als onderzoek specialist bij Markteffect, licht de resultaten uit het onderzoek kort toe: ‘Ondanks dat de traditionele activiteiten geen doorgang kunnen vinden, is het mooi om te zien dat er toch een grote groep carnavalsvierders is die hun creativiteit aanspreekt om binnen de geldende beperkingen toch carnaval te kunnen vieren. De coronacrisis is voor hen geen belemmering om een paar dagen feest te vieren.’
Het onderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect onder een representatieve steekproef van 1.025 respondenten.
Het is natuurlijk geen verrassing dat Noord-Brabant en Limburg hierin het meest fanatiek zijn; in beide provincies is 22% van de inwoners van plan om alsnog carnaval te vieren. Dit is een halvering van het aantal carnavalsvierders in 2020. In de overige Nederlandse provincies is dit 15%. Dit blijkt uit een onderzoek dat Markteffect deze week heeft uitgevoerd.
De traditionele evenementen en activiteiten zijn vanwege de coronacrisis geannuleerd, maar uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat men creatief is in het vieren van carnaval. Zo gaat carnaval onder andere gevierd worden met het eigen huishouden, met een (kleine) groep vrienden en wordt er veel online georganiseerd. Ruim 80% is met deze creatieve oplossingen ook van plan om zich aan de geldende maatregelen te houden.
Krijn Vugts, zelf ook fanatiek carnavalvierder en werkzaam als onderzoek specialist bij Markteffect, licht de resultaten uit het onderzoek kort toe: ‘Ondanks dat de traditionele activiteiten geen doorgang kunnen vinden, is het mooi om te zien dat er toch een grote groep carnavalsvierders is die hun creativiteit aanspreekt om binnen de geldende beperkingen toch carnaval te kunnen vieren. De coronacrisis is voor hen geen belemmering om een paar dagen feest te vieren.’
Het onderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect onder een representatieve steekproef van 1.025 respondenten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers