Onderzoek: ondanks corona toch beetje carnaval
- Bureaus
- 11 feb 2021 @ 09:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 11 feb 2021 @ 09:43
- Sjaak Hoogkamer
Ondanks dat carnaval in de meeste steden slechts in beperkte mate, of zelfs helemaal niet doorgaat, geeft meer dan de helft van de carnavalsvierders aan tóch hun carnavalsoutfit uit de kast te halen.
Het is natuurlijk geen verrassing dat Noord-Brabant en Limburg hierin het meest fanatiek zijn; in beide provincies is 22% van de inwoners van plan om alsnog carnaval te vieren. Dit is een halvering van het aantal carnavalsvierders in 2020. In de overige Nederlandse provincies is dit 15%. Dit blijkt uit een onderzoek dat Markteffect deze week heeft uitgevoerd.
De traditionele evenementen en activiteiten zijn vanwege de coronacrisis geannuleerd, maar uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat men creatief is in het vieren van carnaval.
Zo gaat carnaval onder andere gevierd worden met het eigen huishouden, met een (kleine) groep vrienden en wordt er veel online georganiseerd.
Ruim 80% is met deze creatieve oplossingen ook van plan om zich aan de geldende maatregelen te houden.
Krijn Vugts, zelf ook fanatiek carnavalvierder en werkzaam als onderzoek specialist bij Markteffect, licht de resultaten uit het onderzoek kort toe: ‘Ondanks dat de traditionele activiteiten geen doorgang kunnen vinden, is het mooi om te zien dat er toch een grote groep carnavalsvierders is die hun creativiteit aanspreekt om binnen de geldende beperkingen toch carnaval te kunnen vieren. De coronacrisis is voor hen geen belemmering om een paar dagen feest te vieren.’
Het onderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect onder een representatieve steekproef van 1.025 respondenten.
Het is natuurlijk geen verrassing dat Noord-Brabant en Limburg hierin het meest fanatiek zijn; in beide provincies is 22% van de inwoners van plan om alsnog carnaval te vieren. Dit is een halvering van het aantal carnavalsvierders in 2020. In de overige Nederlandse provincies is dit 15%. Dit blijkt uit een onderzoek dat Markteffect deze week heeft uitgevoerd.
De traditionele evenementen en activiteiten zijn vanwege de coronacrisis geannuleerd, maar uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat men creatief is in het vieren van carnaval. Zo gaat carnaval onder andere gevierd worden met het eigen huishouden, met een (kleine) groep vrienden en wordt er veel online georganiseerd. Ruim 80% is met deze creatieve oplossingen ook van plan om zich aan de geldende maatregelen te houden.
Krijn Vugts, zelf ook fanatiek carnavalvierder en werkzaam als onderzoek specialist bij Markteffect, licht de resultaten uit het onderzoek kort toe: ‘Ondanks dat de traditionele activiteiten geen doorgang kunnen vinden, is het mooi om te zien dat er toch een grote groep carnavalsvierders is die hun creativiteit aanspreekt om binnen de geldende beperkingen toch carnaval te kunnen vieren. De coronacrisis is voor hen geen belemmering om een paar dagen feest te vieren.’
Het onderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect onder een representatieve steekproef van 1.025 respondenten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes