Staatsloterij: deze zomer kan het wéér gebeuren

Staatsloterij: deze zomer kan het wéér gebeuren
  • Bureaus
  • 25 mei 2021 @ 20:10
  • 17901 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VoetbalCampagnes

Deze zomer kan het zomaar wéér gebeuren. Dat is de boodschap van de nieuwe EK-campagne van de Staatsloterij, waarin oud-internationals Marco van Basten en Wim Kieft het huidige Nederlands Elftal op scherp zetten. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.

In de tv-commercial zetten Van Basten en Kieft, die met Oranje het Europees Kampioenschap in 1988 wonnen, hun ervaring in om Denzel Dumfries en Davy Klaassen deze zomer het ultieme doel te laten behalen: het winnen van het naderende EK Voetbal. Ook is bondscoach Frank de Boer te zien vanaf de zijlijn.

Het zou deze zomer zomaar kunnen gebeuren. Dat vergt een beetje geluk, maar het komt ook aan op details, pieken op het juiste moment en op ervaring. Dat laatste hebben Van Basten en Kieft in hoge mate en daarom nemen ze Dumfries en Klaassen stevig onder handen.

Goed gevoel

Van Basten: 'We hebben dit jaar een ijzersterke editie en in de poulefase hebben we niet ongunstig geloot. Ik zie Oranje dit EK heel ver komen. En als alles op z'n plaats valt, kan het zomaar gebeuren.' Kieft vult aan: 'Oranje bestaat uit een mix van gelouterde profs en enorme talenten. Ik heb er een goed gevoel bij. Die rondvaart op de grachten, het kan zomaar wéér gebeuren.'

Michael Kastelijns, business director van de Staatsloterij, zegt over de campagne: 'Geweldig dat voetbalhelden als Van Basten en Kieft samen met ons vooruit naar de zomer willen kijken. En erg leuk om samen de hoogtepunten van 1988 naar 2021 te halen. Staatsloterij is al twee decennia als trotse partner verbonden aan het Nederlands Elftal. De voorpret van het EK en onze trekking op donderdag 10 juni is nu officieel van start gegaan.'

Zin in het EK

Darre van Dijk, chief creative officer van TBWA\Neboko, vult aan: 'Toen we de campagne bedachten, hoopten we natuurlijk op de medewerking van de topspelers uit het fameuze Oranje van '88. Geweldig dat Van Basten en Kieft instemden; beiden geen mannen die je vaak in commercials ziet. Als je deze campagne ziet, krijg je meteen zin in het EK.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, social media en outdoor. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken