Regisseur Fiona Burgess van veelbekroonde Tommee Tippee-campagne naar Halal
- Bureaus
- 29 okt 2021 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Branded contentStorytellingCreatie
- 29 okt 2021 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De Britse regisseur en feministe Fiona Burgess is voortaan verbonden aan het Amsterdamse productiebureau Halal. Haar fenomenale 'The Boob Life'-campagne werd dit jaar internationaal onderscheiden als Branded Content of the Year en scoorde de Chair’s Award van Drum Magazine.
In haar nog korte carrière is de opkomst van Fiona Burgess snel gegaan. Ze ontving een Silver Screen bij de Young Director Award in Cannes in 2019 en werd uitgeroepen tot Campaign's 'Pick of the Week' voor haar allereerste commercial met bureau Mother London, waar eerder Erik Kessels en Johan Kramer werkten alvorens KesselsKramer Amsterdam op te richten.
Prijzenregen voor Boob Life
Ze won in 2021 drie nominaties op het Aesthetica Short Film Festival, won de Commercials and Branded content award, beide voor de wereldwijde Tommee Tippee-campagne 'The Boob Life'. Op het in Nederland onbekende festival Berlin Commercial voor reclamemakers, scoorde Burgess met nog vier andere films en kreeg zeven nominaties. Daarnaast won The Boob Life de prijs 'Branded Content of the Year' en de The Chair's Award bij de 'Drum Magazine-awards'. Een ware prijzenregen kan je zeggen, al bleef die in Nederland tot vandaag toe vrij onopgemerkt.
The Boob Life is een campagne in opdracht van de marketeers van Tommee Tippee, een merk dat vrijheid in borstvoeding bepleit. Een verzameling van Burgess' filmwerk wordt momenteel bovendien tentoongesteld in het San Francisco Museum of Modern Art. Kortom geen gering talent.
Jong toptalent kiest voor Halal
Het werk van Burgess voor Gucci, naast Sisterhood for Nowness x AGL en Hope Blooms voor Jo Malone, demonstreert volgens het Britse vakmedium Shots haar combinatie van ambacht en originaliteit, 'maar is ook outstanding door haar zorgzame en humane verbeelding'.
En nu heeft deze jonge Britse zich aangesloten bij Halal. 'Iedereen hier bij Halal is enthousiast dat Fiona zich bij ons voegt. We houden van haar werk, haar stijl, haar inzet voor empowerment van vrouwen en haar onbaatzuchtige werk voor mensen met psychiatrische problemen, maar bovenal houden we van haar menselijkheid en haar vrijgevigheid, haar krachtige verhalen vertellen en haar originaliteit', licht Gijs Determeijer, partner en uitvoerend producent bij Halal, toe.
In Nederland al geaccepteerd
'Dit een internationale campagne voor het merk Tommee Tippee, marktleider op het gebied van babyflesjes en attributen voor babyvoeding. Het doel van deze campagne is om ouders een hart onder de riem te steken bij het doorbreken van de stigma’s rondom babyvoeding. Waar het in Nederland al een stuk meer geaccepteerd is, is het in de UK en heel veel andere landen not done om in het openbaar te voeden of te kolven', legt Determeijer aan MarketingTribune uit. 'Halal-regisseur Fiona Jane Burgess is een feministe, maar vooral ook iemand die opkomt voor werkende moeders in de creatieve industrie. Ze is zelf moeder van een tweeling van zes en is haar carriere als regisseur begonnen nadat ze moeder werd, dus dit onderwerp spreekt haar ook persoonlijk aan.'
Bekijk hieronder haar tot nu toe meest gelauwerde internationale film, voor Tommee Tippee.
(PvWK, beeld boven: screenshot uit bekroonde film)
Regisseur Fiona Burgess, vanaf nu boekbaar via Halal
Credits
OPDRACHTGEVER: Tommee Tippee
AGENCY: Manifest LDN
REGIE: Fiona Burgess
PRODUCER: Rhiannon Lewis
DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY: Olan Collardy
1ST ASSISTANT DIRECTOR: Sarah Jones
FOCUS PULLER: Kim Vinegrad
2ND AC/DIT: Owen Cant
ART DIRECTOR: Hannah Wilson
ART ASSISTANT: Harry Mills
COVID SUPERVISOR: David Clayton
EDITOR: Jo Lewandowska namens Okay Studios
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Chair’s Award
- taboe
- boobs
- content
- award
- branded content award
- Drum
- reclame
- Branded Content of the Year
- Halal
- schoonheid
- eerlijk
- Fiona Burgess
- borsten
- campagne
- onderscheiding
- Tommee Tippee
- preuts
- voeding
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
- Stabilo en KesselsKramer lanceren... 17-03-2025
- Zeeman verkozen tot meest duurzame... 16-03-2025
- Finalisten ADCN Awards 2025 bekend:... 14-03-2025
- Hornbach trapt tuinseizoen af met... 14-03-2025
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center