Tempo-Team lanceert campagne 'Complimento'
- 18 mrt 2022 @ 10:32
- Ryan Baij
Tempo-Team komt met een nieuwe campagne om het werkplezier te bevorderen. Met de campagne ‘Complimento’ willen ze werkgevers en werknemers stimuleren elkaar vaker een complimentje te geven.
De campagne is van start gegaan rond Nationale Complimentendag en bestaat uit een variatie van earned-, owned- en paid uitingen. In de campagne is een centrale rol weggelegd voor de zogenaamde werkplezier squad, het team dat gericht is op werkplezier. YouTubers en de vertrouwde gezichten Qucee & Nesim, nu omgedoopt tot de CEO’s van werkplezier, kondigen in een teaser video op Tiktok en Instagram versterking aan van de squad: Poke. Poke aka Mr. Complimento komt met een track en videoclip (zie onderaan bericht).
De campagne is vooral gericht op het stimuleren van werkplezier onder jongeren in de leeftijdscategorie 18 - 35 jaar. De belangrijkste driver voor deze doelgroep voor het vinden van werkplezier is waardering en erkenning. Uit onderzoek blijkt dat 67% van de jongeren dit belangrijk vindt, maar slechts 37% ervaart dit voldoende in hun huidige baan.
Laura Schepel, Directeur Marketing & Communicatie van Tempo-Team legt uit: ‘Hoewel uitingen voornamelijk zijn gericht op jongeren, is de campagne van Tempo-Team ook zeker gericht op werkgevers. We zien die niet over het hoofd en hebben een duidelijke boodschap: met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan werkplezier in tijden van schaarste het verschil maken. Om te kiezen voor een bepaalde werkgever of juist ergens te blijven.’
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan werkplezier in tijden van schaarste het verschil maken
Om het goede voorbeeld te geven start Schepel zelf vast met complimenten uitdelen, want complimenten geven loont: ‘In dat kader complimenteer ik hierbij graag het hele team die deze campagne mogelijk heeft gemaakt. In het bijzonder Denise Kenter, Experience marketeer Tempo-Team.’
De overige mensen die een compliment van Schepel krijgen zie je hier in de credits:
Tempo-Team: Denise Kenter en Michel Tiggelman
Creatief Bureau: Motion Content Group
Creatie: Towel Media
Strategie: Denise Kenter & Rik Toe Water
Brand Producer:Timothy Kasri
Productiemaatschappij: Towel Media
Producer: Kaylee Swiers & Floor Timmer
Productie (Dynamic) Radio: Roorda Reclamebureau
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing