Tempo-Team lanceert campagne 'Complimento'
- 18 mrt 2022 @ 10:32
- Ryan Baij
Tempo-Team komt met een nieuwe campagne om het werkplezier te bevorderen. Met de campagne ‘Complimento’ willen ze werkgevers en werknemers stimuleren elkaar vaker een complimentje te geven.
De campagne is van start gegaan rond Nationale Complimentendag en bestaat uit een variatie van earned-, owned- en paid uitingen. In de campagne is een centrale rol weggelegd voor de zogenaamde werkplezier squad, het team dat gericht is op werkplezier. YouTubers en de vertrouwde gezichten Qucee & Nesim, nu omgedoopt tot de CEO’s van werkplezier, kondigen in een teaser video op Tiktok en Instagram versterking aan van de squad: Poke. Poke aka Mr. Complimento komt met een track en videoclip (zie onderaan bericht).
De campagne is vooral gericht op het stimuleren van werkplezier onder jongeren in de leeftijdscategorie 18 - 35 jaar. De belangrijkste driver voor deze doelgroep voor het vinden van werkplezier is waardering en erkenning. Uit onderzoek blijkt dat 67% van de jongeren dit belangrijk vindt, maar slechts 37% ervaart dit voldoende in hun huidige baan.
Laura Schepel, Directeur Marketing & Communicatie van Tempo-Team legt uit: ‘Hoewel uitingen voornamelijk zijn gericht op jongeren, is de campagne van Tempo-Team ook zeker gericht op werkgevers. We zien die niet over het hoofd en hebben een duidelijke boodschap: met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan werkplezier in tijden van schaarste het verschil maken. Om te kiezen voor een bepaalde werkgever of juist ergens te blijven.’
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan werkplezier in tijden van schaarste het verschil maken
Om het goede voorbeeld te geven start Schepel zelf vast met complimenten uitdelen, want complimenten geven loont: ‘In dat kader complimenteer ik hierbij graag het hele team die deze campagne mogelijk heeft gemaakt. In het bijzonder Denise Kenter, Experience marketeer Tempo-Team.’
De overige mensen die een compliment van Schepel krijgen zie je hier in de credits:
Tempo-Team: Denise Kenter en Michel Tiggelman
Creatief Bureau: Motion Content Group
Creatie: Towel Media
Strategie: Denise Kenter & Rik Toe Water
Brand Producer:Timothy Kasri
Productiemaatschappij: Towel Media
Producer: Kaylee Swiers & Floor Timmer
Productie (Dynamic) Radio: Roorda Reclamebureau
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers