Ipsos en Bugaboo: 'Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken'

Ipsos en Bugaboo: 'Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken'
  • Bureaus
  • 12 mei 2022 @ 09:18
  • 43985 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique.

Op de foto van links naar rechts: Rozemarijn Landeweerd en Sophie Krah van Ipsos en Eleonore Schut van Bugaboo.

De titel van de presentatie is Bugaboo & Ipsos: De wereld van toekomstige ouders voorspellen met future roadmapping. Landeweerd: ‘Om als grote speler in de markt voor baby- en kinderproducten wereldwijd nummer 1 te blijven, is het essentieel om de trends onder de ouders van de toekomst te ontdekken en de begrijpen. Bugaboo en Ipsos slaan de handen ineen en laten met behulp van future roadmapping-onderzoek zien hoe Bugaboo op een aantal van deze toekomstige trends inspeelt. Onze samenwerking laat zien hoe een strategic future roadmap design als basis dient voor productontwikkelaars en marketeers om de doelgroep van de toekomst te bereiken.'

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Landeweerd: ‘Een onderzoek waar ik niet alleen heel trots op ben, maar wat ook nog één van de leukste typen onderzoek is om te doen. Dat moet gedeeld worden! Met onze bijdrage wil ik graag zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken over trend- en future roadmapping-onderzoek.’

Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Landeweerd: ‘Dat het voorspellen van de toekomst niet alleen maar koffiedik kijken is. Door te kijken naar relevante trends die jouw merk en categorie raken, kom je daadwerkelijk dichter bij je toekomstige doelgroep te staan.’

Over welk type onderzoek zijn de klanten van Ipsos het meest tevreden?
Landeweerd: ‘Kwalitatief trendonderzoek! Onderzoek naar de ouders van 2030 of andere doelgroepen over 5, 10 of 20 jaar. Het is mooi om vooruit te kijken naar de toekomst en daarmee inspiratie te bieden voor de ontwikkeling van toekomstige producten, diensten, positioneringen of communicatie.’

Rozemarijn Landeweerd
Landeweerd is kwalitatief onderzoeker met een passie voor curatie, trend- en motivationeel onderzoek. Zij heeft een achtergrond in Business Administration en Marketing, waarbij de interesse in marktonderzoek tijdens een master aan de universiteit van Bath, VK, echt werd aangewakkerd. Inmiddels is Landeweerd ruim elf jaar werkzaam bij Ipsos, de afgelopen jaren als Associate Research Director in het kwalitatieve UU-team. Zij heeft een divers portfolio van strategische onderzoekstechnieken en (internationale) klanten waaronder Bugaboo, Perfetti van Melle, Nutricia, JDE, Arla, Meatable, HAK en The LiveKindly Co.

Sophie Krah
Krah heeft een bachelor in Industrieel Ontwerpen en is daarna afgestudeerd aan de master Strategic Product Design TU Delft met een focus op sustainable packaging design. Inmiddels is Krah al anderhalf jaar werkzaam bij Ipsos als kwalitatief marktonderzoeker. Haar focus binnen Ipsos ligt in de richting van strategische projecten die kijken naar de toekomst. Daarbij staan het doen van trendonderzoek en roadmapping centraal. Haar persoonlijke interesses liggen in productinnovatie en duurzaamheid.

Eleonore Schut
Schut: ‘Met liefde verzamel ik voor Bugaboo wereldwijd inzichten om onze productontwikkeling mee te voeden. Voor ik in 2019 bij Bugaboo begon groef ik met mijn mede “kwali’s” naar de “why’s?” als kwalitatief onderzoeker bij een groot onderzoeksbureau. Toen de kans bij Bugaboo zich voordeed om de market intelligence te gaan leiden, hoefde ik daar geen twee keer over na te denken. Al tijdens mijn studie, gericht op consumentengedrag en innovatie, lag mijn interesse bij productontwikkeling.

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken