Kleijnen en Teunissen winnen 24H pitch Jonge Honden

Kleijnen en Teunissen winnen 24H pitch Jonge Honden
  • Bureaus
  • 31 mei 2022 @ 08:00
  • 17916 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CannesCreatieCampagnes

In de Amsterdamse Hallen organiseerde creatievenclub de Jonge Honden een nieuwe editie van de bekende 24 Uurs pitch. Dit keer mochten de teams werk maken voor Bol.com. Hoofdprijs: drie keer twee tickets voor Cannes Lions 2022.

De briefing namens client Bol, vertegenwoordigd door Isaac Diepenhorst (Lead Social&Content) en Marjolein Waarsenburg (Eventmanager Bol.com) luidde in 1 zin: 'Hoe win je merkvoorkeur onder jongeren van 16-24 jaar die net beginnen met studeren, hoe win je harten van jongeren?'

JoHo-bestuurslid Mitchell Diercks deelt het volgende verslag: 'Kickoff met René Verbong van bureau Dept en Isaac Diepenhorst van Bol.com. Daarna mocht iedereen een eigen "Kartent" opzetten op de "Bol.camping" in studio 2 van De Hallen Studios. Inclusief pingpongtafels gemaakt van Bol.com-karton.
In Studio 1 gingen de teams aan de slag met de briefing. Goed geholpen met de aankleding door Marjolein Waarsenburg hebben we The White Box (zoals de studio heet) omgebouwd tot Bol.com-doos. 
Na een aantal uur hard knallen kregen de deelnemers een salsa les onder leiding van Jorge van SwingLatino, om extra in sync te raken met hun creatieve partner. Daarna tot in de vroege uurtje doorgegaan met concepten. Sommige teams zelfs helemaal niet geslapen. 

In de ochtend wakker geworden met een yogales om de creative-side van het brain extra aan te zetten.  Daarna tot aan de deadline flink in het zweet zitten werken. 
Het leuke van de 24Hpitch is dat alle teams hun idee mogen presenteren aan de jury. Het zijn veel goeie ideeën en verrassende inzichten. Uiteindelijk was het een hele taak om deze ideeën te jureren en een top 3 samen te stellen. Gelukkig hebben we drie terechte winnende teams gevonden, die dit jaar mee gaan naar het festival van Creativiteit Cannes.' 

De winnende 'gouden' tickets gingen uiteindelijk naar Mike Kleijnen en Tim Teunissen, beide creatieven bij bureau N=5. Kleijnen doorliep de Luca School of Arts, Teunissen de Fontys Hogeschool Eindhoven. Team Hannah Sterke en Nina Beyer wonnen zilver, team Mica Moran en Erika Moreira kregen brons.

'On y vas', reageert Tim op Linkedin. 'GOLD bij de JongeHonden / YoungDogs 24H Pitch met Tim! Op naar Cannes', bevestigt teamgenoot Mike dolenthousiast op hetzelfde platform.

'24 hour pitch Young Dutch creatives. They received a brief for Bol.com. Three tickets to Cannes Lions to win. Question to me “ could you help the young creatives a bit”... uuuh at 7 o’clock in the morning at Saturday... It was fun to do, and I saw a lot of talent!', blikt een van de gastcoaches Mischa Schreuder (ECD Fitzroy) tevreden terug.
Mitchell Diercks: 'Wij van het Jonge Honden-bestuur kijken terug op een zeer geslaagde 2022 editie van de 24H pitch.'
(PvWK)

FACTSHEET

Client: 
Isaac Diepenhorst (Lead Social&Content Bol) 
Marjolein Waarsenburg (Eventmanager Bol)

Judges: 
Isaac Diepenhorst - Bol.com
Ramin Bahari - Dept 
Tim Menko - Dept
Berit Hol - Media Monks
Jasper Janssen - Achtung

Winners:
🏆Tim Teunissen & Mike Kleijnen
🏆Hannah Sterke & Nina Mispelblom Beyer
🏆Mica Moran & Erika Moreira

JongeHonden Board:
Mitchell Diercks
Niki Amijo
Renee van den Oetelaar
Jip van de Meent
Michiel Broeders
Harmony Boda
Nicholas Pirard
Maarten Smeele

Sponsors:
Dept
RedBull
Brouwerij ’t IJ
Duvel
Stëlz
Samenwerking:
Kartent (tenten)
SwingLatino (salsales)
Sophia Feary (Yoga)
Locatie:
De Hallen Studios



Pitch-impressie De Hallen inclusief de Bol.com-camping.
foto's: Mitchell Diercks

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken