NN: vuist tegen ziekteverzuim

  • Bureaus
  • 21 sep 2023 @ 12:12
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Een steeds groter gedeelte van ziekteverzuim wordt volgens Nationale-Nederlanden veroorzaakt door (werk gerelateerde) stressklachten. Daarom lanceert NN een nieuwe campagne met als centraal thema: mentaal welzijn.

Met deze campagne, ontwikkeld in samenwerking met o.a. Dentsu Creative Amsterdam, Motivaction International, Born05, Mindshare en Accenture Song, laat de financiële dienstverlener Nederland weten hulp te kunnen bieden bij het aanpakken van stress om zo het ziekteverzuim te verminderen. 

Minder stress, minder verzuim

Verzuim als gevolg van psychische (werk gerelateerde) klachten komt steeds vaker voor, aldus NN. Het bedrijf wil, vanuit haar rol als supporter van verandering, deze negatieve trend helpen doorbreken. Met de nieuwe merkcampagne ‘Minder stress, minder verzuim’ maakt NN naar eigen zeggen ‘werkend Nederland hier verder van bewust en biedt een concrete productoplossing voor werkgevers om verzuim aan te pakken: een Verzuimverzekering met preventiepakket.’

In dit pakket zit mentale ondersteuning voor werknemers en een preventiecoach die werkgevers op weg helpt om actief aan de slag te gaan met preventie. Creatief bureau Dentsu Creative Amsterdam nam de ATL-campagne voor haar rekening. In de tv-commercial volgen we Sarah. Met de support van haar leidinggevende (en van NN) lukt het haar om (werk)stress en bijbehorende frustratie de baas te worden en om te zetten in kracht.

Kunst ontdekken tegen stress

Naast de support voor werkgevers helpt NN iedereen stress te lijf te gaan met tools, tips en inspirerende initiatieven. Daarom lanceert NN tegelijkertijd het NN Kunstfestival, want uit meer dan 900 internationale onderzoeken blijkt dat kunst beleven een effectieve manier is om stress aan te pakken.

Aan dit 11-daagse evenement (van 28 september t/m 8 oktober) doen 22 musea mee.

Support bieden

‘De toename van stress is een zorgwekkend, actueel maatschappelijk thema en een gevoelig, persoonlijk onderwerp. Met deze campagne dragen we bij aan het grootschalig onder de aandacht brengen en bespreekbaar maken van dit belangrijke thema. Het past bij onze rol als verzekeraar om concrete oplossingen en support te bieden,’ aldus Mariëlle Krouwel, Head of Global Branding bij NN Group.

De nieuwe commercial is vanaf woensdag 20 september te zien op tv. Verder wordt de campagne op radio, online en met PR uitgerold. De communicatie rondom het NN Kunstfestival start in dezelfde week en bestaat uit out-of-home, online, PR en diverse (klant)events.

 

Creditlijst merkcampagne

Creatie: Dentsu Creative Amsterdam

Productie: Pink Rabbit

Regie: Emma Branderhorst

Media: Mindshare

Online creatie en online media: Born05 en Accenture Song

Onderzoek: Motivaction International

PR: Blyde

 

Creditlijst NN Kunstfestival 

Creatie: Born05

OOH: Ocean Outdoor

Online media: Accenture Song

PR: Fitzgerald



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken