NN: vuist tegen ziekteverzuim
- Bureaus
- 21 sep 2023 @ 12:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2023 @ 12:12
- Sjaak Hoogkamer
Een steeds groter gedeelte van ziekteverzuim wordt volgens Nationale-Nederlanden veroorzaakt door (werk gerelateerde) stressklachten. Daarom lanceert NN een nieuwe campagne met als centraal thema: mentaal welzijn.
Met deze campagne, ontwikkeld in samenwerking met o.a. Dentsu Creative Amsterdam, Motivaction International, Born05, Mindshare en Accenture Song, laat de financiële dienstverlener Nederland weten hulp te kunnen bieden bij het aanpakken van stress om zo het ziekteverzuim te verminderen.
Minder stress, minder verzuim
Verzuim als gevolg van psychische (werk gerelateerde) klachten komt steeds vaker voor, aldus NN. Het bedrijf wil, vanuit haar rol als supporter van verandering, deze negatieve trend helpen doorbreken. Met de nieuwe merkcampagne ‘Minder stress, minder verzuim’ maakt NN naar eigen zeggen ‘werkend Nederland hier verder van bewust en biedt een concrete productoplossing voor werkgevers om verzuim aan te pakken: een Verzuimverzekering met preventiepakket.’
In dit pakket zit mentale ondersteuning voor werknemers en een preventiecoach die werkgevers op weg helpt om actief aan de slag te gaan met preventie. Creatief bureau Dentsu Creative Amsterdam nam de ATL-campagne voor haar rekening. In de tv-commercial volgen we Sarah. Met de support van haar leidinggevende (en van NN) lukt het haar om (werk)stress en bijbehorende frustratie de baas te worden en om te zetten in kracht.
Kunst ontdekken tegen stress
Naast de support voor werkgevers helpt NN iedereen stress te lijf te gaan met tools, tips en inspirerende initiatieven. Daarom lanceert NN tegelijkertijd het NN Kunstfestival, want uit meer dan 900 internationale onderzoeken blijkt dat kunst beleven een effectieve manier is om stress aan te pakken.
Aan dit 11-daagse evenement (van 28 september t/m 8 oktober) doen 22 musea mee.
Support bieden
‘De toename van stress is een zorgwekkend, actueel maatschappelijk thema en een gevoelig, persoonlijk onderwerp. Met deze campagne dragen we bij aan het grootschalig onder de aandacht brengen en bespreekbaar maken van dit belangrijke thema. Het past bij onze rol als verzekeraar om concrete oplossingen en support te bieden,’ aldus Mariëlle Krouwel, Head of Global Branding bij NN Group.
De nieuwe commercial is vanaf woensdag 20 september te zien op tv. Verder wordt de campagne op radio, online en met PR uitgerold. De communicatie rondom het NN Kunstfestival start in dezelfde week en bestaat uit out-of-home, online, PR en diverse (klant)events.
Creditlijst merkcampagne
Creatie: Dentsu Creative Amsterdam
Productie: Pink Rabbit
Regie: Emma Branderhorst
Media: Mindshare
Online creatie en online media: Born05 en Accenture Song
Onderzoek: Motivaction International
PR: Blyde
Creditlijst NN Kunstfestival
Creatie: Born05
OOH: Ocean Outdoor
Online media: Accenture Song
PR: Fitzgerald
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Born05
- ziekteverzuim
- NN
- stress
- kunst
- boksen
- Nationale-Nederlanden
- campagne
- minder stress
- mentaal welzijn
- dentsu creative
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

