Amsterdam&partners lanceert nieuwe campagne ‘Amsterdam verruimt je blik’

Amsterdam&partners lanceert nieuwe campagne ‘Amsterdam verruimt je blik’
  • Bureaus
  • 26 jan 2024 @ 07:40
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Amsterdam&partners heeft de nieuwe campagne ‘Amsterdam verruimt je blik’ gelanceerd. Het belangrijkste doel: trots van Amsterdammers op hun stad en buurt vergroten. Dentsu Creative bedacht en ontwikkelde de campagne.

In de campagne spelen 12 bijzondere Amsterdammers de hoofdrol. Zij laten door hun initiatieven de verschillende perspectieven zien die de stad rijk is. De campagne wordt gelanceerd met een speciaal voor de gelegenheid gemaakte mural, waarbij kunstenaar Hugo Mulder ‘Blikverruimend’ heeft toegevoegd aan het wapen van de stad.

‘We hopen met hun verhalen bewoners te inspireren, te laten nadenken en hun blik te verruimen. Elk perspectief is welkom. Er is geen goed of fout, mooi of lelijk. Een campagne die juist door haar open karakter de kracht heeft mensen te verbinden, in beweging te zetten, eenheid te creëren en mensen nog meer - of weer - trots te laten zijn op Amsterdam’ zegt Geerte Udo, directeur Amsterdam&partners.

De samenwerking tussen Dentsu Creative en Amsterdam&partners ontstond een jaar geleden. Uitdaging was om met één nieuwe merkgedachte trots onder bewoners te vergroten en tegelijkertijd bezoekers andere kanten van de (bekende) stad te laten zien. Richting internationale bezoekers ging eerder een Engelstalige versie van de campagne live. Dentsu Creative ontwikkelde het vernieuwde campagneconcept, visuele stijl en campagne-uitingen. Samen met productiepartij Vigics werd de film en fotografie gemaakt.

Jip van de Meent, strateeg bij Dentsu Creative: ‘Amsterdam is zoveel meer dan de bekende trekpleisters. Het zijn juist de Amsterdammers die Amsterdam maken. De Amsterdammers die Amsterdam een gezicht geven en de blikken van elkaar en de toeristen verruimen.’

Zichtbaarheid
De campagne is 12 weken zichtbaar in de stad en bestaat onder andere uit inzet van tram, (D)OOH, bioscoop en is te zien op middelen van Amsterdam&partners. In de loop van de komende weken wordt de campagne verder uitgerold en doorvertaald naar andere bewonersprojecten zoals de 24H evenementen.

Hoofdrolspelers
In de campagne zien we onder anderen Nicky Castricum die 8 jaar geleden Mot in Mokum is gestart, een verzameling vlindertuinen in Amsterdam die bijdragen aan de biodiversiteit. Of Abdelhamid Idrissi. Hij is oprichter van Studiezalen, een stichting die een fysieke werk- en begeleidingsplek biedt aan scholieren in kwetsbare wijken. Een tijdje geleden kwam daar supermarkt Fris bij: een winkel waar kwetsbare gezinnen gratis boodschappen kunnen krijgen. En ook Ellen Brudet, die in Noord een winkel begon voor inclusief speelgoed, is onderdeel van de campagne.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken