Malibu lanceert carnavalscampagne met Brabantse Gullie

- Bureaus
- 26 jan 2024 @ 08:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 jan 2024 @ 08:29
- Michiel van Zaane
Carnaval staat weer voor de deur. Malibu speelt hier op in met een carnavalscampagne, bedacht en ontwikkeld door Crocodile Agency samen met de Brabantse artiest Gullie, zijn team en RubenPaulRuben. Dit resulteerde in het carnavalsnummer 'Hos Hos Hos op Barbados'.
Tijdens '3 Uurkes Vurraf', de traditionele aftrap van het Brabantse carnaval, werd Gullie vorig jaar nog bekroond als winnaar van 'Kies je Kraker'. Zijn lied ‘Ladders Zat’ werd door het publiek uitgeroepen tot dé carnavalshit van 2023. Dit jaar is hij opnieuw van de partij met zijn splinternieuwe carnavalsnummer ‘Hos Hos Hos op Barbados’, dat deel uitmaakt van de nieuwe carnavalscampagne van de kokos rum Malibu.
Mehmet Albayrak, Brand Manager Benelux Malibu: ‘Met Malibu willen we niet alleen de zomer claimen, maar de switch maken naar een vrolijke, zomerse mindset gedurende het hele jaar. Carnaval is een moment waarbij veel Nederlanders samenkomen en het leven vieren; iets wat goed past bij Malibu en onze filosofie ‘Do Whatever Tastes Good’. De samenwerking met Gullie is precies waar we naar op zoek waren. Het is een catchy nummer geworden, dat straks in het zuiden van het land door alle speakers knalt. Hoe geweldig dat duizenden mensen straks 'Ik vat de horens bij de koe en bestel een Malibu' meezingen!’
Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: ‘Nadat we afgelopen zomer een influencer-campagne voor Malibu hebben gemaakt, kregen we nu de opdracht om een carnavalshit te creëren met een bekende carnavalsartiest die de next gen (18-30 jaar) aanspreekt. Met als doel: Malibu te positioneren als het perfecte drankje om te genieten tijdens Carnaval. We hebben de krachten gebundeld met productiepartij RubenPaulRuben en het team van de beste carnavalsartiest van 2023; Gullie. Dit resulteerde in een carnavalsnummer, videoclip en diverse campagne visuals.’
Het carnavalsnummer van Gullie gaat de muzikale strijd aan met Lebera, dat probeert een hit te scoren met het nummer ‘Houd ‘m in oe broek’ van Mo Biel.
Credits:
Opdrachtgevet: Pernod Ricard, Malibu
Marketing Manager, Benelux: Ulaş Karasu
Brand manager, Benelux: Mehmet Albayrak
Bureau: Crocodile Agency
Business Owner: Lonneke de Boer
Creative Owners: Sterre Kunzler, Team Gullie
Project Management: Saskia Robaard, Feline Heeling
Creatie video: RubenPaulRuben
Creatie song: Team Gullie, Soundsright
Creatie stills: Jurre Rompa
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Heineken en Megawatt sluiten festivalzomer af op Lowlands
- Haarlemse creatieve sector opent deuren tijdens HA Night
- Zwitsal introduceert zachtere look en formule
- 'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business...
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets
- 'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'
Laatste Nieuws
- Happn koppelt runclubtrend aan dating21-08-2025
- 'We kijken niet meer zo snel op van... 20-08-2025
- Rustige ochtenden voorbij op Radio 1020-08-2025
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets19-08-2025
- Koninklijk Concertgebouworkest... 19-08-2025
- Portfolio Yune13-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers