Vastgoed Nederland introduceert nieuwe merkidentiteit en huisstijl

- Bureaus
- 26 feb 2025 @ 08:25
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 feb 2025 @ 08:25
- Kel Koenen
Vastgoed Nederland, de branchevereniging die per 1 januari 2025 is ontstaan uit de fusie van VBO en Vastgoedpro, presenteert haar nieuwe merkidentiteit en huisstijl. De vereniging, die ruim 2.000 vastgoedprofessionals vertegenwoordigt, heeft samengewerkt met brandingbureau Mr.Brand om een herkenbaar en toekomstbestendig merk neer te zetten.
Volgens directeur Hans van der Ploeg is de vernieuwde identiteit een weerspiegeling van de dynamiek in de sector. ‘Wij geloven in de kracht van samenwerking en kennisdeling. Met deze rebranding positioneren we ons als een toegankelijke, energieke en mensgerichte vastgoedcommunity.’
Centraal in de nieuwe visuele identiteit staat de kleur oranje, symbool voor nationale eenheid, zichtbaarheid en verbinding. ‘Mr.Brand heeft de essentie van onze community perfect vertaald naar een visuele stijl die zowel herkenbaar als toekomstbestendig is’, licht marketingmanager Sandra Kers toe. ‘Oranje straalt energie en optimisme uit en brengt de verschillende disciplines binnen de vereniging samen.’
Het logo is bewust eenvoudig en krachtig gehouden, zodat het breed toepasbaar is en aansluit bij de huisstijlen van aangesloten leden, zoals makelaars en taxateurs. De afkorting ‘VastgoedNed.’ in het woordmerk versterkt de associatie met Nederland en onderstreept de nationale reikwijdte van de vereniging.
‘Een sterke merkidentiteit gaat verder dan visuele herkenning’, concludeert John Robin Smith, managing partner bij Mr.Brand. ‘Dit project laat zien hoe doordachte branding een hele sector in beweging kan brengen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

