[Branded Content Event] 'Samen dilemma's onder de loep nemen'

[Branded Content Event] 'Samen dilemma's onder de loep nemen'
  • Content
  • 3 feb 2016 @ 14:00
  • 9329 x gelezen
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

‘Gebruik maken van een influencer om je marketingdoelstellingen te realiseren = hot. Het thema van deze editie is niet voor niets - Next generation branded content. In onze presentatie bespreken we hoe je de millennial doelgroep echt te pakken kan krijgen met je marketingcampagne en wat dit dan ook oplevert. Samen met L’Oréal presenteren we wat onze learnings zijn bij het toepassen van Next Generation Branded Content’, zegt Simone Beekman, accountmanager Brand Partnerships BrandDeli en spreker op het Branded Content Event.

Voor wie is je presentatie vooral interessant en wat wil je het publiek meegeven?
'
Voor adverteerders, strategen en brand partnerships managers die ook campagnes maken met influencers of daar graag meer over willen weten. Wij geven een open kijk in de keuken van ons traject waarbij we samen met het publiek de dilemma’s onder de loep nemen. We gaan met de billen bloot en presenteren inzichten die we in de praktijk hebben ervaren.' 

Wat is in jouw ogen goede (branded) content die bijdraagt aan de doelstellingen van het merk die tegelijkertijd relevant is voor de doelgroep?
'
De relevantie van content voor een doelgroep laat zich uitdrukken in kijkcijfers, impressies, views, fans en/of volgers. De branded variant van deze content dient zo dicht mogelijk bij de formule te blijven zoals de trouwe fans gewend zijn en waarderen. Het is dus van groot belang om bij de campagneboodschap passende contentformules te vinden en daarin een logische rol te spelen of iets toe te voegen als merk(verhaal).'

Hoe weten we welke (branded) content de doelgroep interessant vindt?
'
Door vooraf de juiste match te vinden tussen bestaande content(formules) en de campagneboodschap annex merkverhaal. Achteraf kun je kijken wat er gebeurde qua kijkcijfers, impressies, views, fans en/of volgers versus unbranded versies.'

Wat kunnen we leren van gevestigde contentmakers die weten welke content de doelgroepen boeit en bindt?
'
Ga als merk(eigenaar) zoveel mogelijk weg van invloed uitoefenen op de content waarin je integreert. Veel verder dan een paar redactionele wensen en proactieve productuitleg, om blunders te voorkomen, zou je niet moeten gaan. Hoe meer bemoeienis, hoe meer het overkomt als “gewone” commerciële ruimte, en daarvoor is vanuit de campagnestrategie in dit geval niet gekozen. Ene E. Knol weet als geen ander met welke woorden, grappen en tone of voice hij zijn doelgroep moet aanspreken en betrekken bij zijn leven door zijn dagelijkse vlogs. Juist voor die geloofwaardigheid kies je, bij een strategie met een prominente rol voor branded content.'

Wat heb je persoonlijk met het thema van het event?
'
Veel! We zijn altijd op zoek om vanuit de doelgroep campagnes te ontwikkelen en platform onafhankelijk te denken. Daarnaast vind ik het persoonlijk een uitdaging om nieuwe mediumtypen zo snel mogelijk te verwerken in de campagnes, zodat we weten hoe het in de praktijk werkt en resultaat oplevert. Zo hebben we voor L’Oréal onze eerste snapchatcampagne gelanceerd.'

Wat wordt volgens jou de next generation (branded) content?
'
De always on generatie wil always on-content kunnen consumeren. Daar wordt met de brand partnerships oplossing steeds meer gebruik van gemaakt. Dat betekent dat sterke platformen nodig zijn om de boodschappen te dragen. Hierin wordt de doelgroep dus nog meer het uitgangspunt voor je campagne in plaats van het beschikbare programma.
Branded content dat voor een breed campagne-effect moet gaan zorgen, zal vaker vanuit een betrouwbare en geloofwaardige redactionele niche omgeving komen en vanuit daar naar andere mediaplatforms gaan. Denk aan de integratie van een nieuwe keukenmachine in een programma op 24Kitchen, waarvan (extra) content gebruikt wordt als campagnebeeld en te zien is in aangepaste vorm als Hero-/hub-content van de adverteerder, TV-spots (niet alleen op 24K, maar ook bij kookprogramma’s op TLC en Net5 bijvoorbeeld), prerolls en bijvoorbeeld food-beurzen. Uiteindelijk zijn er maar een paar happy few-dragers van branded content die op zichzelf voor massabereik en dito campagne-effect kunnen zorgen. De meeste vloggers, TV-programma’s, events, tijdschriften en andere dragers hebben op zichzelf niet meer dan 5 tot 15 procent bereik binnen hun doelgroep. Door spin-offs van deze content naar de rest van de doelgroep te brengen, wordt de kans op een bevredigend campagne-effect aanzienlijk vergroot. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft in te zitten over consistentie in je campagnebeeld.

Wanneer is de dag voor jou geslaagd?
'
Als we met de presentatie impact hebben kunnen maken en tijdens de borrel mensen hun gedachtes met ons komen delen!'

 

 

Wie wil weten wat de next generation van (branded) content wordt is deze dag een absolute must! Meer informatie en aanmelden kan via www.brandedcontentevent.nl

Interviews met andere sprekers van het Branded Content Event lees je hier:

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken