Razende reporter Willem-Albert Bol: 'Zin in discussie over branded content'
- Content
- 1 feb 2017 @ 15:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branded contentBranded Content EventContentEvenementDialoog
- 1 feb 2017 @ 15:02
- Lucas Boon
Niemand minder dan Willem-Albert Bol van De Persgroep neemt de rol van razende reporter op zich, donderdag 2 februari tijdens het Branded Content Event in DeFabrique te Utrecht. Waarom? En wat moet het precies opleveren? Een korte vooruitblik met de creative director van de uitgeverij.
Komt dit idee uit uw eigen koker en zoja waarom? Zonee, waarom heeft u 'ja' gezegd?
Deels. Het idee kwam langs in een vergadering en men was op zoek naar een nieuwsgierig type. Aanegzien ik volledig voldoe aan dat profiel, moest ik wel ja zeggen. Het is leuk om vakgenoten te spreken over belangrijke thema's. Dus eer en genoegen om dit te doen!
U neemt de rol van razende reporter op u. Aan welke interviewstijl moet ik dan denken: Rutger Castricum of Paul Witteman?
Ik vrees meer Rutger dan Paul. Ik ga voor eerlijk en direct. Vaak maken wij ons vakgebied onnodig complex. Dus met hype-achtige Engelse termen vertellen hoe fantastisch iets gaat. Daar ga ik met plezier doorheen prikken.
Verwacht u daadwerkelijk interessante uitspraken uit de bezoekers te krijgen? Of is het meer voor 'de vorm'?
Vanzelfsprekend verwacht ik kwaliteit, anders zouden we dit niet doen. Door een goed gesprek onder elkaar ga je al snel een stuk dieper dan bij promopraat.
Wat verwacht u van het event zelf?
Ik verwacht traditiegetrouw veel van de pitch, dat is een erg leuk onderdeel. Ik ben jaloers dat wij daar door Tele2 niet voor zijn uitgenodigd! Maar dat zal volgend jaar wel goedkomen, omdat dan niemand meer om ons heen kan. Ik heb er in ieder geval zin in, en hoop dat we goed met elkaar in discussie kunnen treden over de zin en onzin van branded content.
Hoe is uw visie op branded content in het algemeen? En hoe zet De Persgroep het in?
Branded content is een effectieve manier op merken meer profiel en diepgang te geven. Merken willen aandacht. En als zij dan de aandacht op hun diensten of producten willen hebben, is branded content het juiste middel. Voor hard schreeuwen en sales, zijn er alternatieven. Maar voor overweging en voorkeur is branded toch echt heel sterk.
Ga hier naar toe voor meer informatie over het Branded Content Event 2017. En bestel hier vast uw tickets.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
Laatste Nieuws
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes