Jurylid GPCM Daphne Hoogenboom (KLM): 'Je moet het maar durven als merk'

- Content
- 1 sep 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementGrand Prix Content Marketing
- 1 sep 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De jury van de Grand Prix Content Marketing awards staat in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Daphne Hoogenboom is als Head of Content Marketing bij KLM en als jurylid van de enige echte GPCM 2023 nu al razendbenieuwd naar jouw nieuwe, impactvolle contentmarketing-werk van het afgelopen tijdvak.
Je bent jurylid van de GPCM. Wat zijn jouw verwachtingen dit jaar?
'Het is heel fijn dat de branche elkaar gaat inspireren met mooie cases. Ik ben heel erg benieuwd naar wat er ingestuurd gaat worden.'
Waarom moeten bedrijven/merken insturen?
'Meedoen aan de Grand Prix betekent niet alleen de kans om erkenning te krijgen voor je werk, het is net zo interessant en leerzaam te zien hoe andere merken hun content marketing hebben aangepakt. Dat is voor mij ook de belangrijkste reden om te jureren. Hoe pakken merken hun content strategie aan en hoe heeft zich dat in content geuit? En wat is het effect geweest hiervan?'
Wat vind je zelf een mooie aansprekende contentaanpak – van welk merk - en waarom?
'Ik vind de contentaanpak van Coolblue nog steeds erg aansprekend omdat ze door de hele journey super consistent zijn. Zowel in marketing als in de meer functionele communicatie. Maar ook de aanpak van Patagonia is fantastisch met de hoog kwalitatieve videocontent die zij maken. Volledige focus op het behoud van de aarde en promotie van je eigen product volledig loslaten. Je moet het maar durven als merk, het pakt voor hen in ieder geval geweldig uit.'
Wat zie jij als belangrijkste trend in contentmarketing en waarom?
'De focus op impactvolle content. Door content marketing steeds beter te meten, wordt er veel kritischer gekeken naar wat content doet voor je merk. Dat maakt merken consistenter in wat ze publiceren. Daar zijn we bij KLM ook druk mee bezig. Door een contentvisie op te stellen en daar alle geproduceerde content op te toetsen, kunnen we een steeds eenduidigere perceptie van het merk KLM aan onze klanten geven. En het geeft je de mogelijkheid om te differentiëren per kanaal zonder dat het gefragmenteerd wordt.'
(PvWK)
Zend in en geef het werk waar je trots op bent het platform dat het verdient. Je hebt nog tot 13 september!
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- KLM J
- GPCM
- contentmarketing
- Grand Prix
- de originele
- GPCM
- Daphne Hoogenboom
- call for entries
- durf
- deadline
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vier TikTok-ads die wél werken (en wat merken hier van kunnen...
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB over live pitch tijdens...
- Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding
- McDonald’s laat lef en luistervermogen samenkomen in...
- Fjällräven opnieuw verkozen tot duurzaamste modemerk
- Tabloo start speelse contentmarketing campagne over...
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management