Bugaboo lanceert reisconcept Bugaboo Boxer
- Design
- 7 sep 2016 @ 09:32
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- ProductdesignConceptInnovatie
- 7 sep 2016 @ 09:32
- Redactie MarketingTribune
Bugaboo, bekend van de inmiddels wereldberoemde kinderwagens, doet zijn intrede in de reiswereld met een ingenieus modulair koffersysteem. Max Barenbrug, chief design officer bij bugaboo, toonde gisteravond in de ADAm Toren in Amsterdam zijn nieuwste boreling: de Bugaboo Boxer. Na acht jaar van ontwerpen en uittesten betreedt Bugaboo een geheel andere wereld dan de vertrouwde kinderwagens.
De basis van de Bugaboo Boxer is een uitklapbaar frame met vier wieltjes waarop allerlei modules kunnen worden geklikt en geschoven: kleine en grote koffers, maar ook een map voor de laptop en leren tassen. De Boxer kun je op twee wielen achter je aan trekken, zoals veel andere koffers, maar door een uitklapbaar tweede stel wieltjes is de module ook te duwen. Dat maakt het volgens Barenbrug een uiterst flexibel en wendbaar concept. Koffers eraf, tas erop geklikt en het shoppen op de luchthaven kan beginnen.
De Boxer – verkoopprijs voor het totale systeem 1270 euro – is een product dat je volgens cmo van Bugaboo, Madeleen Klaasen, moet gaan ontdekken. Net als bij de kinderwagens leunt Bugaboo bij de marketing heel sterk op de kracht van word of mouth, aldus Klaasen. ‘Wat we proberen is de juiste influencers te vinden die de boxer gaan proberen en reviewen. Net als bij de kinderwagens heeft dat heel goed gewerkt. We gaan samenwerken met een groot aantal design- en reisbladen, kranten, maar ook met hotelketens en luchtvaartmaatschappijen.’In Londen en New York komen op korte termijn pop up stores waar mensen de boxer kunnen proberen en bekijken. De Bugaboo Boxer is voorlopig exclusief te koop via de eigen kanalen van Bugaboo zoals de webwinkel.
Al ruim 15 jaar inspireert Bugaboo honderdduizenden ouders om eropuit te trekken en samen met hun kinderen de wereld te ontdekken. Tegenwoordig is het een vertrouwd straatbeeld: overal vind je de Bugaboo kinderwagens. Volgens Klaasen was het echt tijd voor een grootscheepse innovatie. Met het betreden van de reiswereld lijkt het concern een nieuwe fase in te gaan die nog meer in petto heeft. Volgens Klaasen wordt al nagedacht over nieuwe concepten op het gebied van fietsen en rollators.
Barenbrug: ‘We beschouwen onszelf als bedenkers en makers van mobiliteitsconcepten. Als kind al had ik iets met wielen. Wielen brengen je van A naar B en geven dat heerlijke gewichtloze gevoel van beweging. Die sensatie van moeiteloos voortbewegen geeft je de vrijheid, energie en de mogelijkheid om te gaan en staan waar je wilt; dat is ook precies het gevoel dat we willen vangen in onze ontwerpen. We zijn pas echt tevreden als onze producten door hun verrassende functionaliteiten grenzen verleggen, de markt veranderen en de hele manier waarop we ons voortbewegen. Het ontwikkelen van producten die de individuele bewegingsvrijheid wezenlijk vergroten, kost veel tijd en inspanning. Je moet volhardend zijn en vasthouden aan je dromen. Met minder dan een echte "wow"-ervaring nemen we geen genoegen: onze product moeten verrassen en superhandig zijn. Je moet er in een oogopslag aan af kunnen zien: hier ga ik heel veel plezier van hebben.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers