Bugaboo lanceert reisconcept Bugaboo Boxer

  • Design
  • 7 sep 2016 @ 09:32
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • ProductdesignConceptInnovatie

Bugaboo, bekend van de inmiddels wereldberoemde kinderwagens, doet zijn intrede in de reiswereld met een ingenieus modulair koffersysteem. Max Barenbrug, chief design officer bij bugaboo, toonde gisteravond in de ADAm Toren in Amsterdam zijn nieuwste boreling: de Bugaboo Boxer. Na acht jaar van ontwerpen en uittesten betreedt Bugaboo een geheel andere wereld dan de vertrouwde kinderwagens.

De basis van de Bugaboo Boxer  is een uitklapbaar frame met vier wieltjes waarop allerlei modules kunnen worden geklikt en geschoven: kleine en grote koffers, maar ook een map voor de laptop en leren tassen. De Boxer kun je op twee wielen achter je aan trekken, zoals veel andere koffers, maar door een uitklapbaar tweede stel wieltjes is de module ook te duwen. Dat maakt het volgens Barenbrug een uiterst flexibel en wendbaar concept. Koffers eraf, tas erop geklikt en het shoppen op de luchthaven kan beginnen.

De Boxer – verkoopprijs voor het totale systeem 1270 euro – is een product dat je volgens cmo van Bugaboo, Madeleen Klaasen, moet gaan ontdekken. Net als bij de kinderwagens leunt Bugaboo bij de marketing heel sterk op de kracht van word of mouth, aldus Klaasen. ‘Wat we proberen is de juiste influencers te vinden die de boxer gaan proberen en reviewen. Net als bij de kinderwagens heeft dat heel goed gewerkt. We gaan samenwerken met een groot aantal design- en reisbladen, kranten, maar ook met hotelketens en luchtvaartmaatschappijen.’In Londen en New York komen op korte termijn pop up stores waar mensen de boxer kunnen proberen en bekijken. De Bugaboo Boxer is voorlopig exclusief te koop via de eigen kanalen van Bugaboo zoals de webwinkel.  

Al ruim 15 jaar inspireert Bugaboo honderdduizenden ouders om eropuit te trekken en samen met hun kinderen de wereld te ontdekken. Tegenwoordig is het een vertrouwd straatbeeld: overal vind je de Bugaboo kinderwagens. Volgens Klaasen was het echt tijd voor een grootscheepse innovatie. Met het betreden van de reiswereld lijkt het concern een nieuwe fase in te gaan die nog meer in petto heeft. Volgens Klaasen wordt al nagedacht over nieuwe concepten op het gebied van fietsen en rollators.  

Barenbrug: ‘We beschouwen onszelf als bedenkers en makers van mobiliteitsconcepten. Als kind al had ik iets met wielen. Wielen brengen je van A naar B en geven dat heerlijke gewichtloze gevoel van beweging. Die sensatie van moeiteloos voortbewegen geeft je de vrijheid, energie en de mogelijkheid om te gaan en staan waar je wilt; dat is ook precies het gevoel dat we willen vangen in onze ontwerpen. We zijn pas echt tevreden als onze producten door hun verrassende functionaliteiten grenzen verleggen, de markt veranderen en de hele manier waarop we ons voortbewegen. Het ontwikkelen van producten die de individuele bewegingsvrijheid wezenlijk vergroten, kost veel tijd en inspanning. Je moet volhardend zijn en vasthouden aan je dromen. Met minder dan een echte "wow"-ervaring nemen we geen genoegen: onze product moeten verrassen en superhandig zijn. Je moet er in een oogopslag aan af kunnen zien: hier ga ik heel veel plezier van hebben.’

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken