[wrap up] Platform Design april 2017

[wrap up] Platform Design april 2017

Elke maand biedt de designredactie een wrap up van het nieuws, de achtergrondverhalen, blogs, vlogs en andere bijdragen op MarketingTribune’s online platform over Design. Deze maand onder meer de comeback Jacques Koeweiden en Paul Postma en de beoordeling van de nieuwe identiteit van Lowlands door ons designpanel.

NIEUWS

Koeweiden en Postma: We’re back
Lees ook dit interview met de heren.

Na European Newspaper of the Year is Het Parool nu ook World’s Best Designed Newspaper.

Keith Kornson, Yordy van der Werff, Toby Mok en Leon Snelleman openen digital design bureau Ronin.

Boomsma wint twee World Design Awards gewonnen. SoGood is het verantwoordelijke designbureau.

Boom Creatives wordt Snow Donuts



Dude in losse verkoop.



Designwinnaars ADCN: The Next Rembrandt van JWT Amsterdam viel twee keer in de designlampen en Christiaan Borstlap met zijn Part of a Bigger Plan voor Artis en Rijksmuseum ook, net als Silo met Muziekgebouw aan ’t IJ en Zaans Medical Centre. Flex/Design won in de categorie Packaging voor de Ultimaker, een mini 3D-printer voor 3D-printklussen ‘on the go’. Lees hier alles winaars.

Eierverpakkingen zijn een uitdagende categorie omdat huismerken de toon zetten en veel verpakkingen op elkaar lijken. Het getuigt van lef om je in deze klassieke categorie te onderscheiden. De jury van de 'Eierverpakkingstest' van BNO NEXTpack heeft gekozen voor Blije Kip Buitenei van Van Beek.

DESIGNPANEL

New Dutch Legacy Odins Gin van Istill door BrumDesign



Lowlands door Fabrique



Organto door SuperRebel




STORECHECK

Kampala
 


COVER

De cover van MarketingTribune 8 met een coverstory over reviewmarketing is van de hand van Pascal Brander. Pascal heeft de afgelopen 10 jaar als freelance illustrator gewerkt aan grote en kleine opdrachten, als artdirector en concept artist bij meerdere game developers en hij wordt proudly presented by Artbox.




BLOGS

Sterke global brands hebben één ding gemeen. Of je ze nu tegenkomt op een beurs, in een winkelstraat of op hun eigen event: de visuele uitstraling van deze merken is altijd herkenbaar en overdonderend. Aan concessies doen ze niet – alleen het beste is goed genoeg. Om dit te realiseren, stellen zij in hun visual branding-aanpak vier elementen centraal.

ONDERZOEK DESIGN THINKING

Met de toegenomen populariteit van design thinking verandert niet alleen de rol van de designer, maar ook van mensen in het productontwikkelingsproces die traditioneel niet de ‘designcompetentie’ worden toegeschreven. Het klantgericht ontwikkelen van een product of dienst in een multidisciplinair team is een groot creatieproces geworden waarin iedereen de rol van designer aanneemt. Iets waarin niet iedereen zich meteen thuis voelt. Lees hier het hele artikel.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken