Bols Genevers in nieuw jasje gestoken door VHD

Bols Genevers in nieuw jasje gestoken door VHD
  • Design
  • 23 okt 2018 @ 08:46
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging design

Van Heertum Design heeft het ontwerp van de Bols Genever-range vernieuwd. De range bestaat uit de Jonge Graangenever, Zeer Oude Bols Genever, Corenwyn 2 en Corenwyn 6.

Rob van Heertum, strategy director VHD: ‘Eén fles en drie kruiken die nog meer uitstralen onderdeel te zijn van één Bols familie. Met verwijzingen naar het erfgoed en Amsterdam, de stad die aan de oorsprong heeft gestaan van een merk dat, nu meer dan ooit, staat voor vakmanschap, smaak, topkwaliteit en Amsterdamse lef. Om trouw te blijven aan de indrukwekkende Bols Historie (sinds 1575) is gebruik gemaakt van de authentieke geneverfles en -kruiken. Voor de kruiken is wel gekozen voor een specifieke productiemethode waarbij grove treksporen zichtbaar zijn, zelfs door de etiketten heen. Dit geeft een authentiek robuuste uitstraling en extra houvast. De identieke design lay-out voor de complete range creëert om visueel één sterke familie. Het centraal gepositioneerde Bols-logo heeft een sterke link naar de Amsterdamse herkomst in 1575. Op het hoofdlabel/bovenlabel bevinden zich smaaknotities en historische info en het onderlabel vertoont de soort, hoge kwaliteit, herkomst en vakmanschap. De twee luxe corenwyn-varianten onderscheiden zich door extra folie en embossing op de labels en het welbekende corenwyn-openingslintje. Daarnaast zijn er ook tussen elke individuele variant kleine nuanceverschillen ingebouwd, om een duidelijke rangorde van kwaliteit en diepgang aan te geven. Denk hierbij aan glas of kruik, zilverfolie of goudfolie, open of gesloten munten, blauw of zwart logo, blauw of goud wapen et cetera.
Van oud naar nieuw

Oud

Nieuw







Bols

Bols is een ras-Amsterdams merk en het oudste gedistilleerd merk ter wereld. Op de Rozengracht, aan de rand van de Jordaan maar midden in het leven, begon de Bols-familie aan het eind van de 16e eeuw distilleerderij 't Lootsje. Amsterdamse lef en ondernemersgeest gaan hand in hand door de geschiedenis van het familiemerk. Amsterdam heeft haar succes te danken aan een familiaire, tolerante manier van zaken doen, zo ook voor Lucas Bols. Hij wist zijn handen te leggen op een overvloed aan specerijen vanuit alle windstreken. Toen hij in 1719 het leven liet, liet hij meer dan 300 recepten achter voor likeuren en spiritualiën.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken