Bols Genevers in nieuw jasje gestoken door VHD
- Design
- 23 okt 2018 @ 08:46
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging design
- 23 okt 2018 @ 08:46
- Nanny Kuilboer
Van Heertum Design heeft het ontwerp van de Bols Genever-range vernieuwd. De range bestaat uit de Jonge Graangenever, Zeer Oude Bols Genever, Corenwyn 2 en Corenwyn 6.
Rob van Heertum, strategy director VHD: ‘Eén fles en drie kruiken die nog meer uitstralen onderdeel te zijn van één Bols familie. Met verwijzingen naar het erfgoed en Amsterdam, de stad die aan de oorsprong heeft gestaan van een merk dat, nu meer dan ooit, staat voor vakmanschap, smaak, topkwaliteit en Amsterdamse lef. Om trouw te blijven aan de indrukwekkende Bols Historie (sinds 1575) is gebruik gemaakt van de authentieke geneverfles en -kruiken. Voor de kruiken is wel gekozen voor een specifieke productiemethode waarbij grove treksporen zichtbaar zijn, zelfs door de etiketten heen. Dit geeft een authentiek robuuste uitstraling en extra houvast. De identieke design lay-out voor de complete range creëert om visueel één sterke familie. Het centraal gepositioneerde Bols-logo heeft een sterke link naar de Amsterdamse herkomst in 1575. Op het hoofdlabel/bovenlabel bevinden zich smaaknotities en historische info en het onderlabel vertoont de soort, hoge kwaliteit, herkomst en vakmanschap. De twee luxe corenwyn-varianten onderscheiden zich door extra folie en embossing op de labels en het welbekende corenwyn-openingslintje. Daarnaast zijn er ook tussen elke individuele variant kleine nuanceverschillen ingebouwd, om een duidelijke rangorde van kwaliteit en diepgang aan te geven. Denk hierbij aan glas of kruik, zilverfolie of goudfolie, open of gesloten munten, blauw of zwart logo, blauw of goud wapen et cetera.
Van oud naar nieuw
Oud
Nieuw
Bols
Bols is een ras-Amsterdams merk en het oudste gedistilleerd merk ter wereld. Op de Rozengracht, aan de rand van de Jordaan maar midden in het leven, begon de Bols-familie aan het eind van de 16e eeuw distilleerderij 't Lootsje. Amsterdamse lef en ondernemersgeest gaan hand in hand door de geschiedenis van het familiemerk. Amsterdam heeft haar succes te danken aan een familiaire, tolerante manier van zaken doen, zo ook voor Lucas Bols. Hij wist zijn handen te leggen op een overvloed aan specerijen vanuit alle windstreken. Toen hij in 1719 het leven liet, liet hij meer dan 300 recepten achter voor likeuren en spiritualiën.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing