CapeRock ontwikkelt visuele identiteit Nelonen

CapeRock ontwikkelt visuele identiteit Nelonen
  • Design
  • 19 okt 2018 @ 08:42
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

CapeRock heeft de nieuwe visuele identiteit ontwikkeld voor het Finse mediamerk Nelonen. De nieuwe merkidentiteit is gebaseerd op het concept ‘The Magic of Big Entertainment’ en het design is geïnspireerd op het Noorderlicht. De rebrand moet helpen bij de transformatie van een commerciële televisiezender in het grootste media-entertainment merk van Finland.

Marco-Paul de Jeu, oprichter/strategy director CapeRock: ‘De nieuwe identiteit heeft een moderne look met een magische touch door de verschillende kleurstellingen en het lichtgebruik in het logo en de idents. Het wordt gedreven door een heldere en zelfverzekerde grafische taal die wordt aangevuld met sterke, emotionele beelden. De idents zijn geschoten op verschillende unieke locaties in en rond Helsinki en laten zien hoe men geraakt wordt door de magie van “big entertainment”’ wanneer Nelonen met haar licht op alles en iedereen schijnt.’

Heini Häyrinen, senior VP Marketing Nelonen: ‘Het nieuwe design van Nelonen heeft een frisse en eigentijdse uitstraling. Het bevat enkele subtiele referenties naar onze VOD-service Ruutu, waar de merken nu samen in beeld komen. De grafische identiteit is gebaseerd op het licht en de gloed die ervan af komt. Dit kan gezien worden als spotlights, de warmte van de gloed is bijna een tastbaar element.’

Voor de rebrand heeft CapeRock een nieuw logo, visueel identiteitssysteem, on-air pakket, idents, sound design, print en digital design ontworpen.


Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken