CapeRock ontwikkelt visuele identiteit Nelonen
- Design
- 19 okt 2018 @ 08:42
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 19 okt 2018 @ 08:42
- Nanny Kuilboer
CapeRock heeft de nieuwe visuele identiteit ontwikkeld voor het Finse mediamerk Nelonen. De nieuwe merkidentiteit is gebaseerd op het concept ‘The Magic of Big Entertainment’ en het design is geïnspireerd op het Noorderlicht. De rebrand moet helpen bij de transformatie van een commerciële televisiezender in het grootste media-entertainment merk van Finland.
Marco-Paul de Jeu, oprichter/strategy director CapeRock: ‘De nieuwe identiteit heeft een moderne look met een magische touch door de verschillende kleurstellingen en het lichtgebruik in het logo en de idents. Het wordt gedreven door een heldere en zelfverzekerde grafische taal die wordt aangevuld met sterke, emotionele beelden. De idents zijn geschoten op verschillende unieke locaties in en rond Helsinki en laten zien hoe men geraakt wordt door de magie van “big entertainment”’ wanneer Nelonen met haar licht op alles en iedereen schijnt.’
Heini Häyrinen, senior VP Marketing Nelonen: ‘Het nieuwe design van Nelonen heeft een frisse en eigentijdse uitstraling. Het bevat enkele subtiele referenties naar onze VOD-service Ruutu, waar de merken nu samen in beeld komen. De grafische identiteit is gebaseerd op het licht en de gloed die ervan af komt. Dit kan gezien worden als spotlights, de warmte van de gloed is bijna een tastbaar element.’
Voor de rebrand heeft CapeRock een nieuw logo, visueel identiteitssysteem, on-air pakket, idents, sound design, print en digital design ontworpen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing