CapeRock ontwikkelt visuele identiteit Nelonen
- Design
- 19 okt 2018 @ 08:42
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 19 okt 2018 @ 08:42
- Nanny Kuilboer
CapeRock heeft de nieuwe visuele identiteit ontwikkeld voor het Finse mediamerk Nelonen. De nieuwe merkidentiteit is gebaseerd op het concept ‘The Magic of Big Entertainment’ en het design is geïnspireerd op het Noorderlicht. De rebrand moet helpen bij de transformatie van een commerciële televisiezender in het grootste media-entertainment merk van Finland.
Marco-Paul de Jeu, oprichter/strategy director CapeRock: ‘De nieuwe identiteit heeft een moderne look met een magische touch door de verschillende kleurstellingen en het lichtgebruik in het logo en de idents. Het wordt gedreven door een heldere en zelfverzekerde grafische taal die wordt aangevuld met sterke, emotionele beelden. De idents zijn geschoten op verschillende unieke locaties in en rond Helsinki en laten zien hoe men geraakt wordt door de magie van “big entertainment”’ wanneer Nelonen met haar licht op alles en iedereen schijnt.’
Heini Häyrinen, senior VP Marketing Nelonen: ‘Het nieuwe design van Nelonen heeft een frisse en eigentijdse uitstraling. Het bevat enkele subtiele referenties naar onze VOD-service Ruutu, waar de merken nu samen in beeld komen. De grafische identiteit is gebaseerd op het licht en de gloed die ervan af komt. Dit kan gezien worden als spotlights, de warmte van de gloed is bijna een tastbaar element.’
Voor de rebrand heeft CapeRock een nieuw logo, visueel identiteitssysteem, on-air pakket, idents, sound design, print en digital design ontworpen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

