One Hundred breidt uit in Europa
- Design
- 22 jul 2020 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designProductdesign
- 22 jul 2020 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
One Hundred wil ‘de nieuwe standaard’ zijn op het gebied van publieke toiletten. Na Madrid en Stockholm, kiezen ook partijen in Knokke-Heist en Antwerpen voor dit Nederlandse ‘toiletconcept’.
Bram Gleichman, verantwoordelijk voor de business development bij One Hundred: ‘Dit is nog maar het begin van de Europese rollout. De groei in het aantal vestigingen laat zien dat ons concept de meest innovatieve oplossing in de markt is. Voor 2020 en 2021 staan tientallen nieuwe locaties gepland.’
Coronacrisis
Op 1 juli is Knokke-Heist geopend, op 6 juli Liljeholmstorget in Stockholm en na de zomer opent Stadsfeestzaal in Antwerpen, een locatie waar voorheen 2theloo zat. Marielle Romeijn, co-founder en chief brand officer One Hundred: ‘Alle onderzoeken laten zien dat shoppers door Covid-19 veel kritischer zijn geworden over het aanbod van gegarandeerd hygiënische toiletten met continue bezetting en extra services. Het geeft een veilig gevoel als je weet dat het goed zit. Gezondheid en hygiëne zijn vanaf de start onderdeel van ons DNA. Dit is nu relevanter dan ooit.’
Partners
De strategische partners van One Hundred - Essity, Roca en Diversey - staan volgens Romeijn bekend om ‘hun voortrekkersrol in health & hygiene: Essity (Tork) is wereldleider op het gebied van hygiëne en gezondheid, Roca is wereldleider in badkamerproducten en innovatief in smart services, zoals de waterflowmeters en Diversey is een toonaangevend bedrijf in intelligente en duurzame oplossingen voor reiniging en hygiëne.'
One Hundred restrooms is een Nederlandse onderneming, mede opgericht door ondernemers die eerder betrokken waren bij de 2theloo.
Hygiëne
Romeijn: ‘De hoge standaard in hygiëne bereiken wij door een combinatie van factoren:
●We gebruiken hoogwaardige, hygiënische materialen en non touch-oplossingen (kraan, zeep, spoelsysteem)
●We hebben ons eigen personeel, continue schoonmaak, training en coaching en bieden daarnaast extra hygiëne-oplossingen voor bezoekers (desinfectie, handhygiëne, retailproducten)
●Samen met Diversey hebben we een schoonmaakprocedure ontwikkeld. Deze procedure zorgt voor een cosmetisch en bacterieel schone toiletomgeving op een zeer efficiënte wijze.
●Alles verloopt volledig geautomatiseerd via IoT; alle sensoren en slimme apparaten zijn met elkaar verbonden. Hierdoor kunnen we via ons dashboard per locatie volgen of de kwaliteits- en hygiënestandaarden ook daadwerkelijk nageleefd worden, bijvoorbeeld het Roca-protectsysteem dat verstoppingen en lekkages signaleert, waarna wij direct vanuit elke locatie de desbetreffende kraan of toilettoevoer kunnen afsluiten.
●Via de spiegels en op andere plekken wijzen wij bezoekers op naleving van goede gewoonten zoals handen wassen, sluiten van de toiletbril voor het spoelen en het desinfecteren van de babyverschoontafel voor en na gebruik.'
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing