One Hundred breidt uit in Europa

One Hundred breidt uit in Europa
  • Design
  • 22 jul 2020 @ 08:00
  • 12736 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital designProductdesign

One Hundred wil ‘de nieuwe standaard’ zijn op het gebied van publieke toiletten. Na Madrid en Stockholm, kiezen ook partijen in Knokke-Heist en Antwerpen voor dit Nederlandse ‘toiletconcept’.

Bram Gleichman, verantwoordelijk voor de business development bij One Hundred: ‘Dit is nog maar het begin van de Europese rollout. De groei in het aantal vestigingen laat zien dat ons concept de meest innovatieve oplossing in de markt is. Voor 2020 en 2021 staan tientallen nieuwe locaties gepland.’

Coronacrisis

Op 1 juli is Knokke-Heist geopend, op 6 juli Liljeholmstorget in Stockholm en na de zomer opent Stadsfeestzaal in Antwerpen, een locatie waar voorheen 2theloo zat. Marielle Romeijn, co-founder en chief brand officer One Hundred: ‘Alle onderzoeken laten zien dat shoppers door Covid-19 veel kritischer zijn geworden over het aanbod van gegarandeerd hygiënische toiletten met continue bezetting en extra services. Het geeft een veilig gevoel als je weet dat het goed zit. Gezondheid en hygiëne zijn vanaf de start onderdeel van ons DNA. Dit is nu relevanter dan ooit.’

Partners

De strategische partners van One Hundred - Essity, Roca en Diversey - staan volgens Romeijn bekend om ‘hun voortrekkersrol in health & hygiene: Essity (Tork) is wereldleider op het gebied van hygiëne en gezondheid, Roca is wereldleider in badkamerproducten en innovatief in smart services, zoals de waterflowmeters en Diversey is een toonaangevend bedrijf in intelligente en duurzame oplossingen voor reiniging en hygiëne.'
One Hundred restrooms is een Nederlandse onderneming, mede opgericht door ondernemers die eerder betrokken waren bij de 2theloo.

Hygiëne
Romeijn: ‘De hoge standaard in hygiëne bereiken wij door een combinatie van factoren:
●We gebruiken hoogwaardige, hygiënische materialen en non touch-oplossingen (kraan, zeep, spoelsysteem)
●We hebben ons eigen personeel, continue schoonmaak, training en coaching en bieden daarnaast extra hygiëne-oplossingen voor bezoekers (desinfectie, handhygiëne, retailproducten)
●Samen met Diversey hebben we een schoonmaakprocedure ontwikkeld. Deze procedure zorgt voor een cosmetisch en bacterieel schone toiletomgeving op een zeer efficiënte wijze.
●Alles verloopt volledig geautomatiseerd via IoT; alle sensoren en slimme apparaten zijn met elkaar verbonden. Hierdoor kunnen we via ons dashboard per locatie volgen of de kwaliteits- en hygiënestandaarden ook daadwerkelijk nageleefd worden, bijvoorbeeld het Roca-protectsysteem dat verstoppingen en lekkages signaleert, waarna wij direct vanuit elke locatie de desbetreffende kraan of toilettoevoer kunnen afsluiten.
●Via de spiegels en op andere plekken wijzen wij bezoekers op naleving van goede gewoonten zoals handen wassen, sluiten van de toiletbril voor het spoelen en het desinfecteren van de babyverschoontafel voor en na gebruik.'

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken