Studenten werken aan No Waste Challenge van What Design Can Do
- Design
- 5 nov 2021 @ 07:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam designDigital design
- 5 nov 2021 @ 07:00
- Nanny Kuilboer
Dutch Digital Design, Dutch Digital Agencies en jongereneventorganisator Night of the Nerds hebben tijdens Dutch Design Week bij creatieve opleiding SintLucas in Eindhoven een ‘creative jam’ georganiseerd voor bijna 100 MBO-, HBO- en WO-studenten.
Onder begeleiding van een aantal digitale bureaus werkten de studententeams aan de No Waste Challenge van What Design Can Do, om digitale oplossingen te ontwikkelen die bijdragen aan een duurzame wereld. De winnende teams komen binnenkort samen met de bureaus voor een vervolgsessie.
Night of the Nerds
Elk jaar trekken Dutch Digital Design, Dutch Digital Agencies en Sint Lucas samen op om dit event te organiseren om talent in contact te brengen met digitale bureaus. Dit jaar voegde Night of the Nerds zich daar als organisatie bij. Bijna 100 studenten van opleidingen zoals de Master Digital Design (HvA), SintLucas, Fontys, TU/e, Hogeschool Utrecht en de Hanze Hogeschool namen deel. Zij werden door Dagan Cohen van What Design Can Do gebriefd om met digitale oplossingen te komen voor het verminderen van afval en een duurzame wereld. De teams kregen begeleiding van professionals van bureaus zoals Fabrique, Dept, Redkiwi, In10, Greenberry, Valtech_NL, GRRR, Handpicked agencies en Bitfactory. Moderator van het event was Alain Dujardin (Greenberry).
Vakjury bepaalde winnende team
Het winnende team bedacht ToySwap, een digitaal platform om speelgoed te ruilen, zodat er niet steeds nieuw speelgoed geproduceerd hoeft te worden en ook minderbedeelde gezinnen er plezier van kunnen hebben.
Een ander team bedacht het concept om via het scannen van barcodes in de supermarkt uit te lezen wat de carbon footprint van producten is en alternatieven aan te dragen.
Een derde team kwam met het concept om bij grote aankopen gezamenlijk met buren of anderen te doen, zoals bijvoorbeeld een grasmaaier, zodat men minder consumeert en producten vaker gebruikt.
Nadat de teams hun ideeën hadden gepitcht, trok een vakjury zich terug om de winnende teams te bepalen. De vakjury bestond uit Suzanne Visser (Kaliber Interactive), Jeroen van Erp (Fabrique), Joost van der Hoeven (Adobe Master Trainer) en Dagan Cohen (What Design Can Do). Het winnende team ontving een speciaal Adobe-pakket en een Google Nest Mini. Binnenkort komen de drie beste teams samen in een sessie met verschillende bureaus. De studenten laten daar hun portfolio zien, kunnen vragen stellen over de visie van de bureaus en het werken in het digitale werkveld.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers