Besties luisterkaarten bevorderen verbeeldingskracht jonge kinderen

Besties luisterkaarten bevorderen verbeeldingskracht jonge kinderen
  • Design
  • 25 nov 2022 @ 14:28
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Vanuit de behoefte om hun kinderen zelfstandig naar hun favoriete verhalen te laten luisteren tijdens het knutselen, onderweg of voor het slapen gaan, creëerden vaders Jobke en Niek een nieuw product, speciaal voor kinderen van drie tot negen jaar: Besties luisterkaarten.

De luisterkaarten bevorderen de verbeeldingskracht, de taalontwikkeling en het inlevingsvermogen van kinderen. De luisterkaarten zorgen ervoor dat kinderen minder tijd op een scherm doorbrengen. De luisterkaarten werden in Hotel Arena in Amsterdam feestelijk geïntroduceerd.

Het product bestaat uit een fysieke kaart en een applicatie en werkt intuïtief eenvoudig: je downloadt de gratis Besties app, drukt de Bestie uit de luisterkaart, zet deze in elkaar en plaatst - nadat je de app geopend hebt - de Bestie op de achterkant van je telefoon. De luistervriendjes maken gebruik van NFC technologie, waardoor deze automatisch luisterverhalen afspeelt zodra de Bestie op een telefoon (voorzien van de app) geplaatst wordt. Voor de lancering zijn nu 12 kaarten ontwikkeld, waarbij elke kaart ongeveer een uur aan luisterverhalen bevat. Bekende Nederlanders hebben de luisterverhalen van kinderkarakters als Woezel & Pip, Vleertje Muis en Pim & Pom ingesproken. Ook is een nieuw Sinterklaasverhaal bedacht dat werd ingesproken door Dieuwertje Blok.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken