Kröller-Müller Museum: back to the future
- Design
- 2 mei 2023 @ 14:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 mei 2023 @ 14:09
- Sjaak Hoogkamer
Bij futurisme denkt men misschien aan de toekomst, maar in het Kröller-Müller Museum gaat het vanaf 29 april over een toekomstbeeld van ruim 100 jaar geleden.
Het futurisme was de meest radicale avant-garde beweging aan het begin van de twintigste eeuw.
De nieuwe expositie ‘Het futurisme & Europa', de esthetiek van een nieuwe wereld’ laat zien hoe breed en invloedrijk het futurisme was. Communicatiebureau KesselsKramer maakte de campagne voor de tentoonstelling.
Het Kröller-Müller Museum is het enige museum in Nederland dat meerdere belangrijke futuristische werken tot haar pronkstukken kan rekenen. Hoewel de stroming lange tijd onderbelicht is geweest, en zelfs door Helene Kröller-Müller over het hoofd werd gezien, wordt met deze expositie de invloed van het futurisme breed uitgemeten. Om heel Nederland en daarbuiten naar de Hoge Veluwe te lokken, maakte KesselsKramer de campagne die laat zien wat het futurisme behelst en heeft beïnvloed.
De campagne en de expositie laten zien hoe breed het futurisme was. Onder het motto ‘Dit is futurisme’ toont de campagne de topstukken en het multidisciplinaire karakter ervan. Tekeningen, kleding, speelgoed, meubilair en zelfs het iconische Campari Soda flesje.
Deze campagne is het eerste werk van KesselsKramer voor het Kröller-Müller. Onno Wittenberg, hoofd Marketing & Development Kröller-Müller: ‘Voor een tentoonstelling die zowel kunst, ontwerp, architectuur, mode en nachtleven omvat, zochten we een bureau dat die veelzijdigheid kon vertalen naar de campagne. KesselsKramer bleek een goede match te zijn.’
De tentoonstelling is tot 3 september 2023 te bezoeken.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Philips lanceert OneUp elektrische... 06-02-2025
- Rabobank opent digitale deuren naar... 05-02-2025
- Geen reclame, maar kunst op... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day