Biografie Prof. dr. Cor Molenaar heeft na zijn economiestudie een veelheid aan studies gevolgd om zijn visie verder te verdiepen. Nadat hij zijn masterdiploma had behaald aan de Vrije Universiteit te Amsterdam op het vakgebied organisatiekunde (change management 1992), begon hij aan zijn promotieonderzoek: “toepassingsmogelijkheden van informatietechnologie in marketing”. In januari 1997 heeft hij zijn proefschrift verdedigd aan de RijksUniversiteit Groningen.
In 1999 volgde zijn benoeming als (deeltijd) hoogleraar bij de vakgroep Bedrijfskunde van RSM/ ErasmusUniversiteit te Rotterdam. Zijn leeropdracht is: onderzoek te verrichten naar de veranderingen, die ontstaan door de toepassing van informatietechnologie in marketing en bij het gedrag van mensen. Naast onderzoek verzorgt hij ook een eigen keuzevak eMarketing binnen de reguliere masteropleiding. Sinds 2007 is zijn leeropdracht vergroot tot eMarketing en Distance Selling. Hierbij wordt juist de invloed van internet onderzocht op het koopgedrag van mensen en bedrijven.
Naast zijn werk als directeur van eXQuo consulancy en het Hoogleraarschap is hij o.a. ook:
- Voorzitter van het RFID platform Nederland
- Voorzitter van de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg
- Lid van het examencollge van het NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing en
lid van de adviesraad van diverse bedrijven.
Naast onderzoek en advieswerk worden er ook veel lezingen gegeven en publicaties verzorgd. Sinds 1987 heeft Molenaar negentien boeken geschreven over de toepassingen van IT binnen marketing en Sales. Sommige boeken zijn ook in het buitenland uitgekomen, in het Engels, Spaans, Italiaans en Chinees. Zijn laatste boeken: het nieuwe winkelen, eMarketing zijn in het Engels verschenen. Het einde van winkels wordt momenteel vertaald!
Twitter: @cormolenaar
LinkedIn