Tesco scant gezicht van klant voor marketing
- Food-en-retail
- 5 nov 2013 @ 12:22
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 5 nov 2013 @ 12:22
- Redactie Food en Retail
In Engeland is veel ophef ontstaan over de plannen van retailer Tesco om in al zijn tankstations schermen te installeren die het gezicht van klanten scant, waardoor advertenties beter op maat gemaakt kunnen worden.
In de tv-schermen met advertenties achter de kassa's van de 450 tankstations worden camera’s geplaatst die het geslacht en de leeftijd van de klant bepalen en ook zien hoe lang er naar de advertentie wordt gekeken. Deze gegevens worden teruggekoppeld naar adverteerders zodat zij beter in staat zijn om hun campagnes op maat te maken, zo meldt de Britse krant The Telegraph.
Voor Tesco en zijn adverteerders biedt dit natuurlijk enorme kansen: zo schreef het dagblad de opties om Red Bull te promoten tijdens de spits en juist damesbladen aan te prijzen als de kinderen naar school gebracht zijn.
Het blijft vermoedelijk niet bij schermen in de tankstations. Topman Simon Sugar van Amscreen, maker van het systeem OptimEyes, zegt tegen The Guardian het plan te hebben om uit te breiden naar zoveel mogelijk supermarkten.
Privacy-organisaties zijn laaiend over de plannen. Zij claimen dat dit onrechtmatig gebeurt, aangezien klanten geen toestemming wordt gevraagd om hen te filmen.
The Mirror legt uit hoe de technologie van Amscreen precies werkt: als een soort Minority Report.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
- [column] Amsterdam Fashion Week 2024: nieuwe immersieve...
- Blokker nieuwe partner van De Grote Sinterklaasfilm
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- McDonalds lanceert Twaalfuurtje met... 16-09-2024
- Patisserie- en kroketlegende... 16-09-2024
- [onderzoek] Voedselverspilling in... 16-09-2024
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing