Transitie naar 'Beslist.nl Winkelwagen' in volle gang
- Food-en-retail
- 14 jul 2017 @ 11:35
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenZoekmachineInteractie
- 14 jul 2017 @ 11:35
- Redactie Food en Retail
De overgangsfase van prijsvergelijker naar online winkelcentrum verloopt soepel, meldt Beslist.nl. De goedbezochte site zet nieuwe stappen in de overgang naar het 'Winkelwagen model', waarbij de consument direct op de site een order plaatst en afrekent. Deze complexe transformatie vraagt om een gefaseerde aanpak. Beslist.nl zet drie stappen voorwaarts in deze transitie: de keurmerk-eis is vervangen door een Beslist.nl checklist, alle categorieën worden nu op een uniforme manier getoond en de gratis Startersaccounts komen per 1 oktober 2017 te vervallen.
Beslist.nl werd in 2005 opgericht als vergelijkingssite, met als doel de consument transparantie te bieden in online verkoopprijzen. Die missie is geslaagd, juist dankzij het ontstaan van prijsvergelijkingssites. Met de transitie naar het Winkelwagen model speelt Beslist.nl naar eigen zeggen in op de sterke opkomst van ‘market places’ als verkoopkanaal. Hiermee slaat zij twee vliegen in één klap: het helpt webshops met het vinden van meer kopers en biedt de consument een betrouwbare winkelomgeving. Consumenten kunnen gemakkelijk kijken, kiezen en kopen op één plek: 69% van de consumenten geeft aan dat dit hen zekerheid biedt, aldus Barbara Willems van Beslist. Zij benoemt de drie stappen van de transitie.
Stap 1 – Standaard Keurmerkeis is vervangen door Beslist.nl checklist
'Beslist.nl werkte tot begin juni met een aantal geselecteerde keurmerken maar ontwikkelde de afgelopen jaren een scherp beeld van waar een webshop, naast de wettelijke eisen, aan moet voldoen om betrouwbaar te zijn. Deze factoren zijn nu vertaald naar een eigen checklist waar, bij iedere aanvraag, de afdelingen sales, finance, happy consumers en content management bij betrokken zijn. Zij kijken ook naar de processen van webshops die geen standaard keurmerk hebben maar wel aan de wettelijke eisen voldoen om kwalitatief te kunnen leveren. Dit levert positieve reacties op omdat beslist.nlhiermee webshops ondersteunt in het verbeteren van hun processen. Met de eigen checklist heeft beslist.nl de kwaliteitscontrole in eigen hand en kan zij anticiperen op nieuwe factoren die van invloed zijn op de betrouwbaarheid.'
Stap 2 – Uniforme presentatie voor alle categorieën
'Begin juni werd een tweede belangrijke aanpassing voltooid: in alle categorieën worden de producten nu op een uniforme manier getoond. Tot voor kort werd van een vergelijkbaar product slechts één product getoond, met daaronder meerdere aanbieders. Met de nieuwe manier van displayen ziet de consument direct de productinformatie van de webshops. Hierdoor kunnen nu ook webshops met vergelijkbare producten, zoals elektronica en computers, zich op Beslist.nl onderscheiden op basis van content. Deze uniformiteit versterkt de totale winkelbeleving en verbetert het overzicht voor de consument.'
Stap 3 – Gratis Startersaccounts worden overbodig
'Nieuwe webshops op beslist.nl stappen nu automatisch in op het Winkelwagen account. Het gratis Startersaccount komt per 1 oktober 2017 te vervallen. Deze optie was oorspronkelijk bedoeld om laagdrempelig kennis te maken met beslist.nl maar is door het nieuwe businessmodel overbodig geworden: webshops rekenen namelijk alleen af per betaalde order. Webshops met een gratis Startersaccount kunnen de overstap naar de Winkelwagen maken. Voor een klein deel van de huidige shops met gratis Startersaccount zal dit nog niet rendabel zijn maar in de toekomst mogelijk wel. Alle shops zijn hier inmiddels over geïnformeerd.'
Met deze ontwikkelingen komt de overgang naar een online winkelcentrum steeds dichterbij, stelt het bedrijf. 'Beslist.nl vervult hierbij de rol als online marketingspecialist. Om het ondernemerschap van webshops te stimuleren ontvangt zij van Beslist.nl bij iedere geplaatste bestelling de klantgegevens. Hierin onderscheidt beslist.nl zich van andere grote marktplaatsen in Nederland. Eén van de volgende stappen in de overgangsfase is de vormgeving van de gebruikservaring op Beslist.nl', meldt Barbara Willems namens de site. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- overgang
- nieuwe stappen
- webshop
- keurmerk-eis
- categorieën
- betrouwbaar
- Beslist.nl
- gemakkelijk
- transitie
- drie stappen
- winkelomgeving
- Beslist.nl
- site
- checklist
- gefaseerd
- aanpak
- Winkelwagen model
- goedbezocht
- vergelijkingssite
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management