3sixtyfive maakt campagne 'Er is meer dan vlees' voor het Voedingscentrum

 3sixtyfive maakt campagne 'Er is meer dan vlees' voor het Voedingscentrum
  • Food-en-retail
  • 22 nov 2018 @ 10:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodZelfzorgCampagnes

Deze week gaat de landelijke campagne 'Er is meer dan vlees' van start, welke 3sixtyfive ontwikkelde voor het Voedingscentrum. Met de campagne wil het Voedingscentrum mannen stimuleren om minder vlees te eten. 'Influencers laten zien dat minder vlees eten een eitje is.'

Met ‘Er is meer dan vlees’ wil het Voedingscentrum mannen aansporen om vlees wat vaker te vervangen en meer te eten volgens de Schijf van Vijf. Wist je dat bewerkt vlees zoals vleeswaren en hamburgers hier niet in staan? Vooral mannen kunnen minder vlees eten en influencer marketing agency 3sixtyfive helpt het Voedingscentrum om deze groep te bereiken. Want alternatieven zoals peulvruchten, noten en ei zijn goed voor je gezondheid én het milieu. Er is meer dan vlees en dat is peanuts.

Smaakmakende T-shirts
Een aantal designers is gevraagd om hun visie op minder vlees eten in beeld te brengen. T-shirts met teksten als ‘Get Egg Cited’ en ‘Never Bean So Happy’ vormen de 'ei catchers' van deze campagne. De komende maand zijn de campagnebeelden van de shirts te zien op NS-stations en sociale media. Nederlanders worden opgeroepen om tips te delen via erismeerdanvlees.nlen maken zo kans op één van de 100 T-shirts die het Voedingscentrum weggeeft. Tevens zijn de limited edition shirts te koop via de webshop.

Influencers als mannelijk rolmodel
3sixtyfive brengt influencers in beeld die zich bewust bezig houden met wat ze eten. Onder andere rapper Dio, kickbokser Lui Tavares, cabaretier René van Meurs en Ron Simpson van The Avocado Show delen via hun sociale kanalen hun verhalen over dit thema. Zij stimuleren mensen om meer volgens de Schijf van Vijf te eten, wat neerkomt op niet meer dan 500 gram vlees per week. Dit is beter voor je gezondheid en het milieu.

Beter voor je gezondheid én het milieu
Vlees heeft veel impact op het milieu omdat er veel land, water en voer nodig is voor het houden van vee. Daarbij opgeteld komt ook de uitstoot van broeikasgassen door dieren, stelt de organisatie. 'De impact van alternatieven van vlees zoals noten, ei en peulvruchten is veel lager. Door 100 gram minder vlees te eten per week, verlaag je je milieu-impact al met 7 tot 10 procent, aldus het Voedingscentrum. En mannen hoeven zich geen zorgen te maken dat ze te weinig eiwitten, vitaminen of mineralen binnenkrijgen als ze eens iets anders dan vlees eten. Deze nuttige stoffen zitten namelijk ook in ei, noten en peulvruchten.' 3sixtyfive ontwikkelde de volledige campagne en werkte hiervoor samen met andere bureaus binnen Endeavour Group zoals SuperLab (concept) en Brewwwers (development). Hier, op voedingscentrum.nl/meerdanvlees staat meer uitleg en zijn nootzakelijke weetjes en smakelijke recepten te vinden.

(PvWK)

credits: Lukas Budimaier / Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken