Magna Plaza krijgt Feinschmecker Etage

Magna Plaza krijgt Feinschmecker Etage
  • Food-en-retail
  • 18 dec 2018 @ 09:02
  • 11650 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Naar voorbeeld van het beroemde Berlijnse KaDeWe , krijgt ook het Amsterdamse warenhuis Magna Plaza een eigen 'Feinschmecker Etage'. Dat meldt de rubriek Jongereninconen 2019 die vandaag in MarketingTribune (print) verschijnt. Naam: The Food Department.

Op de zesde etage van het Kaufhaus des Westens (KaDeWe) bevindt zich de zojuist verbouwde Feinschmecker Etage. Daar worden veel verschillende delicatessen aangeboden en vooral uit de tijd dat 'De Muur' nog overeind stond, gold deze plek als hoorn des overvloeds. Nog steeds eigenlijk. Men kan er ook eten. De verdieping wordt tegenwoordig ook wel 'The best place for a foodie in Germany' genoemd. In het voormalige postkantoor tegenover het Koninklijk Paleis te Amsterdam, kon de bovenste verdieping, die hier op twee ligt, ook wel een boost gebruiken. Dus springt Magna Plaza in op de (verse) foodhype. Hier aan de Nieuwezijds Voorburgwal  in Amsterdam komt The Food Department. Een foodverdieping met ruim 15 stands, 3 bars en een koffiecorner. Een van de betrokken personen is Laurens van Rooijen. De food etage in Magna Plaza is in de loop van 2019 zeven dagen per week geopend, van tien uur 's ochtends tot tien uur 's avonds.

Aanmelden kan nog
Het gaat om een project van 1100 vierkante meter, bevestigt Misset Horeca. Horecaondernemers kunnen zich nog aanmelden via verhuurder tinus.vandriessche@colliers.com. De foodhal of Feinschmecker Etage in Magna Plaza krijgt naast de foodstands en bars ook een biergarten met hoge tafels en speciaalbieren, een cocktailbar met uitzicht over het Paleis en een immense centrale bar omringd door meters hoge ramen. Daar kijk je uit over het leven in de ernaaast gelegen Spuistraat en Raadhuisstraat. Ondernemers Laurens van Rooijen en Edwin Spier zijn samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Amsterdams nieuwste foodhal. 

Ondernemersspirit
Waar andere foodcourts werken met langetermijncontracten, werkt Magna Plaza met flexibele en ook kortetermijncontracten. Zo wil de Magna Plaza Feinschmecker Etage de hongerige bezoekers iedere keer iets nieuws bieden. ‘Wanneer je start-ups de mogelijkheid geeft om henzelf naast gevestigde foodconcepten te ontwikkelen, dan creëer je een ondernemersspirit waarin beide types organisaties floreren’, aldus investeerder Robert Bukvic, ceo van Rent24 en betrokkene bij The Food Department. In Duitsland startte Rent24 al twee restaurantconcepten. Momenteel wordt de tweede verdieping van het bekende winkelcentrum verbouwd. Zoals aangekondigd in Jongereniconen gaat de nieuwe foodverdieping in 2019 open.
(PvWK)

Fotocredit: Florian van Duyn / Unsplash

Kijk hier rond in de legendarische KaDeWe Feinschmecker Etage Berlijn

De complete Jongereniconen 2019 in print ontvangen, boordevol nieuwe insights voor marketeers? Klik hier voor een eigen exemplaar en lees ze als eerste.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken