Hema heeft primeur met digitale buitenreclame
- Food-en-retail
- 23 apr 2019 @ 09:49
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieInnovatie
- 23 apr 2019 @ 09:49
- Hugo Schrameyer
Retailer Hema is de eerste keten die gebruikmaakt van een nieuwe innovatie om dynamische buitenreclame in te kopen. Zo is naadloos in te spelen op variabelen als het weer, relevantie of actualiteit.
Digital Out of Home (DOOH) is de overkoepelende naam van deze innovatie, die ontwikkeld is door online marketingbureau Oogst en online buitenreclamebureau OutMoove. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de digitale buitenreclamekanalen van Centercom en MMD Media.
Meest relevant
Via Digital Out of Home is het mogelijk om in te spelen op diverse variabelen, zoals het weer bijvoorbeeld of de actualiteit. Op basis daarvan kan de meest relevante uiting worden getoond. Logischerwijs is dat ook een impuls voor de impact van de uitingen. Voor de campagne van Hema is gekozen voor een koppeling aan de schermen op een vooraf bepaalde afstand van een Hema-filiaal. In de campagne-uiting wordt op het scherm, in een gelijkblijvende opmaak, aangegeven wat de afstand tot de dichtstbijzijnde Hema is.
De campagne is te zien op het digitale supermarktennetwerk van Centercom en het tankstationnetwerk van MMD Media. Oogst heeft hiervoor de mediaplanning verzorgd.
Actualiteit
Jelle Sybesma, omnichannel consultant bij Hema: ‘Als Hema willen we vooral daar zijn waar onze klanten zijn met informatie die relevant is. Met deze nieuwe DOOH-mogelijkheden kunnen we niet alleen inspelen op actualiteiten, maar zetten we ook weer een stap vooruit in onze digitale omnichannel communicatiestrategie.’
Steeds eenvoudiger
Met de digitalisering van buitenreclame wordt het steeds eenvoudiger om online campagnes doelgroep- en locatiespecifiek in te kopen. Zowel Centercom, met ruim 400 schermen, als MMD Media met 1.300 schermen hebben hun digitale netwerken volledig aansloten op de programmatic buying platforms. Waar voorheen meerdere uitingen voor verschillende triggers zoals tijd, weer en locatie aangeleverd moesten worden, hoeft er bij deze innovatie slechts één uiting aangeleverd te worden.
Impact
Lars Postmus, digital marketing consultant bij Oogst (onderdeel van Merkle Nederland): ‘Deze uitingen zijn ‘the next step’ in outdoor advertising voor Hema. In eerdere campagnes bleken dynamische uitingen al zeer succesvol: want hoe relevanter je adverteert hoe groter de impact. Op straat het winkelend publiek de Hema-winkel in krijgen was de volgende uitdaging. En dat is met deze bijzondere innovatie gelukt.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




