Hema heeft primeur met digitale buitenreclame
.jpg)
- Food-en-retail
- 23 apr 2019 @ 09:49
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieInnovatie
- 23 apr 2019 @ 09:49
- Hugo Schrameyer
Retailer Hema is de eerste keten die gebruikmaakt van een nieuwe innovatie om dynamische buitenreclame in te kopen. Zo is naadloos in te spelen op variabelen als het weer, relevantie of actualiteit.
Digital Out of Home (DOOH) is de overkoepelende naam van deze innovatie, die ontwikkeld is door online marketingbureau Oogst en online buitenreclamebureau OutMoove. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de digitale buitenreclamekanalen van Centercom en MMD Media.
Meest relevant
Via Digital Out of Home is het mogelijk om in te spelen op diverse variabelen, zoals het weer bijvoorbeeld of de actualiteit. Op basis daarvan kan de meest relevante uiting worden getoond. Logischerwijs is dat ook een impuls voor de impact van de uitingen. Voor de campagne van Hema is gekozen voor een koppeling aan de schermen op een vooraf bepaalde afstand van een Hema-filiaal. In de campagne-uiting wordt op het scherm, in een gelijkblijvende opmaak, aangegeven wat de afstand tot de dichtstbijzijnde Hema is.
De campagne is te zien op het digitale supermarktennetwerk van Centercom en het tankstationnetwerk van MMD Media. Oogst heeft hiervoor de mediaplanning verzorgd.
Actualiteit
Jelle Sybesma, omnichannel consultant bij Hema: ‘Als Hema willen we vooral daar zijn waar onze klanten zijn met informatie die relevant is. Met deze nieuwe DOOH-mogelijkheden kunnen we niet alleen inspelen op actualiteiten, maar zetten we ook weer een stap vooruit in onze digitale omnichannel communicatiestrategie.’
Steeds eenvoudiger
Met de digitalisering van buitenreclame wordt het steeds eenvoudiger om online campagnes doelgroep- en locatiespecifiek in te kopen. Zowel Centercom, met ruim 400 schermen, als MMD Media met 1.300 schermen hebben hun digitale netwerken volledig aansloten op de programmatic buying platforms. Waar voorheen meerdere uitingen voor verschillende triggers zoals tijd, weer en locatie aangeleverd moesten worden, hoeft er bij deze innovatie slechts één uiting aangeleverd te worden.
Impact
Lars Postmus, digital marketing consultant bij Oogst (onderdeel van Merkle Nederland): ‘Deze uitingen zijn ‘the next step’ in outdoor advertising voor Hema. In eerdere campagnes bleken dynamische uitingen al zeer succesvol: want hoe relevanter je adverteert hoe groter de impact. Op straat het winkelend publiek de Hema-winkel in krijgen was de volgende uitdaging. En dat is met deze bijzondere innovatie gelukt.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jenevermuseum herintroduceert... 25-03-2023
- Albert Heijn verrast met uitgebreid... 24-03-2023
- Jasper Kessels nieuwe directeur... 24-03-2023
- Eerste NIO house in Rotterdam24-03-2023
- Mijn Melk is transparant en... 24-03-2023
- Action groeit verder in 202224-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day