Vind een ei, winkel 1 minuut gratis
- Food-en-retail
- 10 apr 2019 @ 10:27
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - InspiratieActivatie
- 10 apr 2019 @ 10:27
- Hugo Schrameyer
Snoepwinkelformule Jamin heeft een reputatie hoog te houden als het aankomt op ludieke promoties. Met het oog op Pasen volgend weekeinde staat er een zoekactie naar paaseieren op het programma.
Nou ja, paaseieren, niet van die traditionele hardgekookte exemplaren met een kleurtje, maar echt een kolossaal model – een reuze XXL paasei van meer dan twee meter. Er worden in totaal vijftig verstopt in heel Nederland. Of misschien moet je niet eens spreken van verstoppen, want een ei van meer dan twee meter hoog valt moeilijk te missen. De Nationale Paasei Hunt XXL gaat vannacht van start om 00:01, dus eigenlijk net aan het prille begin van morgenochtend. De vijftig gelukkigen die het ei vinden hebben recht op 1 minuut gratis winkelen.
Heelhuids
Marketing manager Rob Hendriks van Jamin: ‘Er zullen heus wel eieren vannacht worden gevonden, maar ik verwacht niet dat mensen hun wekker zetten voor deze actie. Het gros zal morgenochtend worden opgespoord. In ieder geval is de actie niet alleen bedoeld voor nachtbrakers, maar voor iedereen. Het is de bedoeling dat het gevonden ei heelhuids bij de winkel wordt ingeleverd.’
Creativiteit
De gelukkige vinders vannacht moeten wel even wachten tot morgenochtend. Vanaf het moment dat de winkel open gaat, kunnen de vinders hun geluk beproeven. ‘Het leuke aan deze actie is natuurlijk ook dat het nogal wat creativiteit vergt om een ei van 2 meter hoog te vervoeren. De ondernemers in alle windstreken van Nederland weten dat er eventueel een XXL Paasei bij hen wordt gebracht. Dat kan leuke beelden opleveren van de zoekacties, die we zeker ook willen gebruiken voor social media.’
Zombie Prank
In oktober vorig jaar speelde de snoepketen in op de Halloween-actie met een eigen Zombie Prank. Die actie was vooral bedoeld om vrienden, collega’s of familie eens lekker te laten schrikken.
Bij de paasei-actie is geen ondersteuning ingeroepen bij externe bureaus. De Hunt wordt gecoördineerd vanuit het hoofdkantoor in Oosterhout en uitgevoerd door eigen Jamin-collega's, die met een soort van A-Team-busjes naar alle windstreken van Nederland rijden.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management