Vind een ei, winkel 1 minuut gratis
- Food-en-retail
- 10 apr 2019 @ 10:27
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - InspiratieActivatie
- 10 apr 2019 @ 10:27
- Hugo Schrameyer
Snoepwinkelformule Jamin heeft een reputatie hoog te houden als het aankomt op ludieke promoties. Met het oog op Pasen volgend weekeinde staat er een zoekactie naar paaseieren op het programma.
Nou ja, paaseieren, niet van die traditionele hardgekookte exemplaren met een kleurtje, maar echt een kolossaal model – een reuze XXL paasei van meer dan twee meter. Er worden in totaal vijftig verstopt in heel Nederland. Of misschien moet je niet eens spreken van verstoppen, want een ei van meer dan twee meter hoog valt moeilijk te missen. De Nationale Paasei Hunt XXL gaat vannacht van start om 00:01, dus eigenlijk net aan het prille begin van morgenochtend. De vijftig gelukkigen die het ei vinden hebben recht op 1 minuut gratis winkelen.
Heelhuids
Marketing manager Rob Hendriks van Jamin: ‘Er zullen heus wel eieren vannacht worden gevonden, maar ik verwacht niet dat mensen hun wekker zetten voor deze actie. Het gros zal morgenochtend worden opgespoord. In ieder geval is de actie niet alleen bedoeld voor nachtbrakers, maar voor iedereen. Het is de bedoeling dat het gevonden ei heelhuids bij de winkel wordt ingeleverd.’
Creativiteit
De gelukkige vinders vannacht moeten wel even wachten tot morgenochtend. Vanaf het moment dat de winkel open gaat, kunnen de vinders hun geluk beproeven. ‘Het leuke aan deze actie is natuurlijk ook dat het nogal wat creativiteit vergt om een ei van 2 meter hoog te vervoeren. De ondernemers in alle windstreken van Nederland weten dat er eventueel een XXL Paasei bij hen wordt gebracht. Dat kan leuke beelden opleveren van de zoekacties, die we zeker ook willen gebruiken voor social media.’
Zombie Prank
In oktober vorig jaar speelde de snoepketen in op de Halloween-actie met een eigen Zombie Prank. Die actie was vooral bedoeld om vrienden, collega’s of familie eens lekker te laten schrikken.
Bij de paasei-actie is geen ondersteuning ingeroepen bij externe bureaus. De Hunt wordt gecoördineerd vanuit het hoofdkantoor in Oosterhout en uitgevoerd door eigen Jamin-collega's, die met een soort van A-Team-busjes naar alle windstreken van Nederland rijden.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers