Eerste vaatje haring geveild voor 95.500 euro
- Food-en-retail
- 12 jun 2019 @ 15:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 12 jun 2019 @ 15:04
- Peter van Woensel Kooy
Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is op Vlaggetjesdag op de Scheveningse visafslag geveild voor 95.500 euro. Het vaatje werd gekocht door groothandel Makro, de opbrengst gaat naar een goed doel.
Het Nederlands Visbureau initieerde de traditionele veiling van het eerste vaatje haring. Dit jaar gaat de opbrengst naar de Stichting Mag Ik Dan Bij Jou. Met de veiling is het haringseizoen officieel van start gegaan. Vanaf woensdag is de haring overal in het land te koop.
Cabaretier en liedjesschrijver Claudia de Breij nam als beschermvrouwe van de stichting de cheque in ontvangst. 'Deze stichting wil bijdragen aan de veiligheid en geborgenheid van kinderen met kanker tijdens hun behandeling in het ziekenhuis. Een Nationaal Mag Ik Dan Bij Jou Fonds moet een financieel vangnet bieden, opdat ouders er zo goed mogelijk voor hun zieke kind kunnen zijn', meldt het AD.
Vorig jaar bracht het eerste vaatje Hollandse Nieuwe 78.000 euro op, aldus het Nederlands Visbureau. 'Ook toen was het Makro die het vaatje kocht. De opbrengst ging toen naar Hulphond Nederland, een stichting die honden opleidt en bij mensen met een fysieke of geestelijke beperking plaatst.'
In 2017 was het eerste vaatje haring goed voor 65.000 euro. Dat geld ging toen naar de stichting Make-A-Wish. In 2016 was het bedrag een stuk hoger: 90.000 euro, dat besteed is aan de stichting Het Vergeten Kind. Ook MarketingTribune heeft een haringparty in de steigers staan, houdt daarvoor onze website in de gaten.
(PvWK, bronnen: NVB, AD)
fotocredit boven: Nederlands Visbureau
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hollandse Nieuwe
- visafslag
- vaatje
- eerste vaatje
- geveild
- Makro
- groothandel
- Scheveningen
- haring
- Nederlands Visbureau
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes