Ikea Amsterdam opent eerste nieuwe foodconcept

Ikea Amsterdam opent eerste nieuwe foodconcept
  • Food-en-retail
  • 21 okt 2019 @ 08:19
  • 8527 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Ikea Amsterdam heeft haar compleet verbouwde restaurant geopend. Het is wereldwijd de eerste Ikea-vestiging die het nieuwe concept toepast, meldt het woonwarenhuis.

Het betreft een andere opstelling en vernieuwde gerechten moeten klanten nog meer inspireren om gezonder en duurzamer te eten.

Zo zijn er nu verschillende stations met onder andere verse smoothies en sandwiches. Ook serveert Ikea gerechten zoals een salade met vegetarische balletjes. In het nieuwe format is meer ruimte voor contact tussen klanten en medewerkers van het Ikea restaurant, doordat de gerechten ter plekke worden bereid.

Duurzame materialen en ingrediënten
Het vernieuwde restaurant in Ikea Amsterdam serveert nu nog meer gerechten die goed zijn voor zowel mens als milieu. Ikea blijft daarnaast trouw aan lage prijzen en haar Zweedse roots. Zo staan onder meer flatbread met zalm, gerookte zalmsalade en vegetarische balletjes op het menu. Duurzaamheid speelt ook een belangrijke rol in andere aspecten van het restaurant, zoals het interieur en de verwerking van afval. Zo is gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en vraaggestuurde afzuigkappen. 

Nieuwe concepten
In juni opende Ikea Amsterdam - na een succesvolle pilot in Ikea Utrecht - een Coffee Bar. In deze gezellige ontmoetingsplek dragen professionele barista's zorg voor heerlijke koffie en andere drankjes en snacks. Ikea onderzoekt en test voortdurend nieuwe concepten die inspelen op gemak en meer service. Het vernieuwde restaurant met 120 extra zitplaatsen en de Coffee Bar in Ikea Amsterdam zijn daar voorbeelden van. Ook renoveerde Ikea Amsterdam de begane grond in 2018 om nog meer winkelplezier en wooninspiratie te bieden. 'Ikea blijft investeren in de fysieke winkels als belangrijkste ontmoetingsplek voor klanten', aldus het woonwarenhuis.
(PvWK)


Over Ingka Group
Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 11 afzonderlijke bedrijven die Ikea winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter Ikea Systems Ingka Group kent drie divisies: Ikea Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 367 Ikea winkels in 30 markten 's werelds grootste woninginrichtingretailer. Deze winkels verwelkomden in FY18 838 miljoen bezoekers. Ingka Group eert de Ikea visie (sic!) om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie: kijk hier.'
De mooie vernieuwingen in de winkel trekken de aandacht, intussen blijft het concern de eigen merknaam hardnekkig foutief en onbescheiden schreeuwerig in persberichten als 'IKEA' schrijven. Vervelend en tijdrovend voor serieuze journalisten en eindredacties om deze gênante fout steeds weer te moeten corrigeren.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken